söndag 7 juni 2009

Föreläsning och träning med TSM...

Kickoff inför halvmarathon träning startades med en föreläsning av Anders Szalkai som pratade om kvalitetsträning:
*varför ska man träna kvalitet?
-alla har nytta av det - inte bara eliten
-för att variera träningen
-få ett bättre löpsteg
*De olika formerna av kvalitetsträning
-upplägg olika veckor
-börjar med backträning för grunden
-fortsätter med långa intervaller
-avslutar med korta intervaller

Därefter delades vi in i olika löpgrupper för att springa en runda om 8k. Jag har tänkt att springa med 2 timmars gruppen (beräknad tid på halvmaran) så jag anslöt mig till dem.
Som tur är så är ledarna Björn och Roger i denna grupp och då vet jag att det kommer att bli bra träning! Inget ont om de andra ledarna i vår grupp - men jag vet inte ännu vad de går för.

Lika pigga glada ben som fredags så jag tyckte det gick på tok för långsamt - jag stack ifrån gruppen vid Uggleviken i uppförsbacken för att få "valuta" av passet. Så ska man inte göra men Björn tyckte inte att det gjorde något...:)

Idag är det 147 dagar kvar till ING N.Y Marathon - jag har lagt upp ett planerat träningsprogram som jag ska försöka följa så gott det går - det är en del andra saker som ska göras nu på sommaren, men å andra sidan är kvällarna ljusa länge....
Har pratat med flera av mina nya kompisar från TSM om att köra träningar (långpass) ihop under sommaren och hösten och flera (ganska många) vill det. Jag försöker samla in mailadresser till intresserade - men det går trögt för jag har aldrig papper eller penna med mig till träningarna. Hur som helst så kommer det att ordna sig det är jag säker på:)

Veckan som kommer har jag en massa inplanerat, mycket via jobbet, så jag får se hur veckan går med den inplanerade träningen, när jag summerar den på söndag.

Jag vill köra mycket styrka för att få tillbaka muskeltonus på armarna och göra dem starka ifall det blir skidåkning av i vinter. Men att starta med tre bodypump pass kan vara i det tuffaste laget eftersom det var ett tag sedan jag körde styrka....

På tisdag nästa vecka ska jag testa att träna med IF Linnea om inget kommer i vägen - annars blir det inte förrens efter Midsommar.

Nu slår det mig att jag glömde hämta ut min TSM tröja som vi fick....så går det när man pratar med alla trevliga människor. Vad är en tröja mot det värt?

6 kommentarer:

  1. Lägg in adresserna på mobilen :)

    SvaraRadera
  2. Låter som det var en bra föreläsning. kul!

    Om du ska träna med Linnéa på tisdag så får du nog ändra i ditt schema, jag kan svära på att de i alla fall inte har Bodypump på schemat!!

    Men det vore kul om du kom med och sprang med oss lite. Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Sussie - jag e 80 - vaddå in i mobilen..:D

    Carina - var höll du hus idag? inte veckan som kommer utan i midsommar veckan ska jag se om jag kan komma loss från alla måsten. Om jag förkortar till BP så kanske de har det på schemat:)

    SvaraRadera
  4. Hej hopp!
    Jag hänger gärna med på långpass, dock kankse inte så långt som i dag 44,78 km.......min mail:
    litenisak@gmail.com

    SvaraRadera
  5. Ja, du då har de det garanterat, BP vet ju alla vad det är.

    Jag kommer inte att träna med TSM i sommar, jag tycker det räcker att haka på Linnéa och så har jag ju snart ett personligt program från SSC.

    Men långa lugna pass i 7.00-tempo hakar jag gärna på på.

    SvaraRadera
  6. Maria du är inlagd i min mailing lista! Jag tror att efter midsommar kan det bli av med "arrangerade" långpass :D

    Carina, Carina - hur ska det gå? TSM utan dig.

    Glöm 7 tempo - starta hårt och krascha mot slutet tänkte jag ha som strategi i sommar:)

    SvaraRadera