onsdag 4 maj 2011

Shopping och träning.


I ovädret drog jag ut på lunchen mot Runners store för att köpa nya springskor. Provade alla långdistansare de hade i min storlek innan valet föll på dessa:




Passade även på att köpa lite energi till kommande träningar. Under eftermiddagen smsade jag som en galning till Carina för att jag ville få med henne på träningen med IF Linnéa. Om det var min otroliga övertalningsförmåga eller om hon tröttnade på mitt tjat vet jag inte. Men hon hängde med fast att hon helst ville hem och bara vara. Vet att hon inte ångrade sitt beslut.

På schemat stod det korta intervaller, för mig är det 70 sek eller 300 meter och totalt 12 st. Riktigt så blev inte dagens pass.

Efter en för mig snabb uppvärmning i 5.45 fart så mådde jag illa, beror mest på att jag tog järntabletterna ganska nära inpå träningen.
Det blev ännu kortare intervaller á 200 meter och farten varierade mellan 45-50sek får duga för det var ett tag sedan jag körde fart. Vi sprang dessa intervaller på Zinkens löparbanor - me like. Fick i hop 15 stycken.

Mådde illa hela passet, ett tag trodde jag att jag skulle bli tvungen att kräkas...
Nästa gång väntar jag med järntabletterna till efter passet, om det var de som var boven.

Under flera pass har jag haft en känning i vänster hamstring, denna förvärrades under intervallerna. Speciellt i kurvorna kände jag hur det drog lite extra. Hade velat springa medsols i stället för att inte fresta på, men det går ju inte för sig när alla andra springer motsols.

Nästa tisdag blir det ingen Linnéa träning för min del, men jag hoppas att passen därefter passar in i min träningsplan. För det är alltid lite roligare att springa med andra.

Vilar idag och i morgon testlopp på 5k...

1 kommentar:

  1. Jag är självklart glad att jag följde med på träningen. Ännu har jag inte ångrat något pass!!

    Hur kändes skorna att springa i?

    SvaraRadera