måndag 2 maj 2011

TSM träning 1 maj

Nu börjar distansen att bli lång, på dagens schema stod 27k för 4.45 gruppen och 28k för 4.30 gruppen.

Vi blev tvungna att slå ihop dessa grupper för vi var för få ledare och några var skadade och visste inte om de skulle grejja hela distansen. Vi varvade ÖIP efter dryga 14k och då klev en av ledarna av och vid 20k nästa. Då var vi tre kvar på en grupp över 50 personer.

Det var en sval 1 maj med en temperatur runt 9 grader men det var ljuvligt, tänk om det kunde vara så svalt på Stockholm marathon.

Innan träningen var det föreläsning av Anders Szalkai, han pratade om uppladdningen inför maran.

För egen del var jag väldigt pigg och blev aldrig trött under passet. Känns bra nu är det bara farten som ska addas på.

I veckan som kommer måste jag köpa nya skor för mina ASICS är helt slut, trampar igenom dem. Har planerat att springa korta intervaller med IF Linnéa på tisdag. Sen är det planering a Marathonlöparen på onsdag och TSM snabbdistans på torsdag. Tror jag kommer vara trött på fredag.


2 kommentarer:

  1. Vad skönt att kunna springa så långt och inte bli trött, bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Tack Jossan! Det händer vid några tillfällen att jag känner mig som en "evighetsmaskin" som bara kan mala på, söndagens träning var ett sådant tillfälle :)

    SvaraRadera