söndag 14 juni 2009

Minns du bomulls t-shirten?

Jag har glasögon, brukar springa i dem för de stör inte mig - om det inte regnar för då ser jag ingenting.

Ifredags sprang jag hem från jobbet startade runt 18 tiden. Det regnade en hel del då. När jag sprang över Västerbron så piskade regnet så det sved i ansiktet - bra då sparade jag in de pengarna på en ansiktsbehandling:)

Vid Tanto började det kännas kletigt runt ögonen - jag hade glömt att ta bort min vattenlösliga mascara innan jag drog iväg....här rök min plan på att korta rundan och åka tåg hem - för fåfängd är jag - iallafall lite - och sätta mig på tåget med mascara i hela ansiktet gör jag inte!

Som tur var lättade regnet och mina kläder torkade i ett nafs - snacka om fantastiska material de är gjorda i nu för tiden - jag minns på 80 talet när jag sprang i t-shirt gjord av bomull.....
Otroligt lycklig och stärkt av att överleva hela denna runda i ömsom regn ömsom nästan uppehåll - kom jag hem till duschen och inser att regnet är inte så farligt egentligen de är glasögonen som är besvärliga...

Tiden blev den bästa någonsin på denna runda - och då fick jag ändå stanna flera gånger för att torka glasögonen och försöka få bort mascaran. Men inte så konstigt kanske eftersom jag hade hemlängtan och inte ville vara ute för länge i regnet - jag börjar faktiskt bli gammal så jag kan rosta sönder.

4 kommentarer:

  1. hihi, o regnet det bara öser ner....

    Själv är jag lyckligt omedveten om hur det är att springa i bomull då funktionsmaterial var standard för två år sen när jag började. Jag kanske inte vet hur bra jag har det helt enkelt!!

    Prova keps, det tycker jag funkar. Får klart mindre regn i ansiktet, då kanske du tom kan springa fullsminkad i värsta ösregnet!!!

    själv har jag vilodag idag, (kanske att jag kör en sväng yoga om andan faller på)...

    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Jo glasögon är ett otyg när det regnar eller är kallt (immar igen men iofs bara när man stannar så då bara måste man springa hela tiden). Keps brukar funka men frisyren blir spolierad ;)

    SvaraRadera
  3. hmmm, sant Ellinor!! tänkte inte på frissa, e det därför jag e singel. får slänga kepsen... ;)

    SvaraRadera
  4. Annars har jag en annan idé:

    Spring bara i fint väder!

    Fast hur mycket utmanning e de?
    :)

    SvaraRadera