onsdag 5 augusti 2009

Aldrig är jag nöjd....

Jag har bannat och tjurat över att jag ska starta i startgrupp 5 (56-60min) på Midnattsloppet, tänkte försöka göra en bra tid och skulle vilja starta i grupp 3 (51-55min). Kollade in Midnattsloppets hemsida innan semestern och där stod det att jag startar i 5:an.

Har dock accepterat att starta i grupp 5 - skönt till och med - jag behöver inte pressa mig för att hänga med de övriga startande i grupp 3. Eftersom träningen som rör fart inte gått så bra under sommaren pga de magproblem som jag har dragits med, så är 5:an rätt startgrupp för mig.

Fick inbjudan från de jag ska springa för med information om att jag ska hämta min nummerlappströja i deras tält på Zinkensdamms IP och bli bjuden på en massa smaskens efter loppet. Något fick mig att på nytt gå in på Midnattsloppets hemsida och till min fasa så efter mitt namn står det att jag ska starta i 3:an - detta har jag inte förberett min kropp för, som tur är så är det 1 1/2 vecka kvar så jag hinner iallafall ladda huvudet.

Så nu bannar jag och svär över att jag fått som jag ville - tänk vad svårt det är att bli nöjd :)

Iallafall så ska jag lördag den 15 augusti springa snabbt. Jag kommer att springa allt jag kan redan från start tills jag kroknar och kräks eller nåt. Men jag ska försöka med allt jag kan att grejja tiden!

3 kommentarer:

  1. Jag komer nog inte ha startat än när du går i mål. Startar i grupp 7.. Känn på den du :-)

    Jag kommer att lunka runt och njuta av omgivningen. Persa gör jag i oktober.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tumme hålls! Akta dig för trottoarkanter, hala brunnslock och refuger...sen kan du köra järnet

    SvaraRadera
  3. Efter dagens pass känns det som att grupp 7 vore rätt för mig:)

    Tack Ellinor för att du påminner mig om det som jag alltid glömmer när det gäller midnattsloppet.

    Jag ska göra mitt bästa på lördag.

    Kram

    SvaraRadera