tisdag 11 augusti 2009

Sommarsemestern över för denna gången

Vad snabbt 4 veckor går när man själv bestämmer över sin tid. Nu är jag tillbaka i vardagslunken med allt vad det innebär. Jag minns Ving resors reklam som gick på tv för något/några år sedan - där en person njuter och minns den sköna känslan av sol och semester - denna känsla vill jag ha och kunna plocka fram när dagarna blir kortare och mörkret kryper närmare.

Men än är inte hösten här!

Nä jag ska ta vara på kvällarna så mycket jag bara kan med härliga löpturer, och sitta på altanen och njuta av sensommarkvällarna, blir det för kallt att sitta där så får jag väl svepa en filt runt mig.

Hoppas att vädret tillåter mig att springa i kortatights ända in i oktober innan de långa tightsen måste på.

Nu till helgen är det dags för Midnattsloppet - och jag hoppas innerligt att det jag känner i halsen är inbillning och jag kan göra ett bra lopp. För dagens pass (snabbdistans) gick inte speciellt bra, jag hade en plan:
Värma upp i 7 min tempo i en kilometer.
Andra kilometern 6.30 min.
Tredje kilometern 6.00 min.
Fjärde kilometern 5.30 min.
Femte kilometern 5.30 min.
Sjätte kilometern 6.00 min.
Sjunde kilometern 6.30 min.
Åttonde kilometern 7.00 min. Nedvarvning

Men så blev det inte.

Det blev 6 kilometer med två stycken kilometrar i 6.18 tempo resten runt 6.30-7.00. Snitt tid 6.27 min på rundan - vad var det för snabbt med det? Det är ju långsammare än vad jag springer mina långpass på med TSM.....Kan det vara så illa att en förkylning är på G? Jag känner nåt i halsen och så börjar jag bli lite snorig....(SVORDOMAR)...eller är det inbillning eller kanske allergi mot regn eller...?

1 kommentar:

  1. SOV gumman, jättemycket om du har möjlighet så att den där eventuella bacilusken ger sig av, dom blir lätt uttråkade då man sover mycket...

    Kram

    SvaraRadera