tisdag 25 augusti 2009

Nya ben önskas...

Jag älskar att cykla till jobbet, frisk luft, fågelkvitter - en underbar start på morgonen. Jag har alltid sett på min cykling till jobbet som transport och inte som träning. Måste nog erkänna att jag inte är tillräckligt tränad för att cykla runt 35 kilometer varje vardag samtidigt som jag ska springa fyra gånger i veckan. Helst även få in två styrkepass och minst ett yogapass.

Mina tider på löpningen sjunker som en sten till havets botten - finns ingen kraft kvar i benen. Att jag skulle vara övertränad tror jag inte på - däremot inte tillräckligt tränad för att palla med.

Idag var jag på yoga och i varje position fick jag kramp, det brukar jag inte få, så jag tog beslutet att intervallpasset som var planerat fick ställas in. Trist men går det inte så går det inte.

Jag skulle vilja cykla i åtminstone två och en halv vecka till - helst hela september ut. Har inte bestämt mig, men jag har en del lopp framför mig och mitt favvo lopp kommer snart, Lidingöloppet - vore kul om benen ville vara med mig då, så jag bara kan njuta i alla sköna kilometrarna.

Sen är det ju det här med svininfluensan, jag är inte rädd för den - jag är rädd för att bli sjuk, det hatar jag! Jag tror att ju längre jag cyklar desto bättre är det för då slipper jag trängas på pendeltåget bland alla människor - nu behöver jag "bara" träffa mina arbetskamrater. Årets mål närmar sig och åka på influensan - svin eller inte, vore inte speciellt lyckat som uppladdning inför N.Y Marathon.

Läste någonstans att influensa vaccin kommer till Sverige den 26 september och då ska de börja med riskgrupperna - så innan det skulle bli min tur så har jag säker varit både i N.Y och hunnit med att fira Jul - och då vete katten om jag vill ha nåt vaccin, jag är emot att vaccineras för influensa för det tycker jag att kroppen ska ta hand om själv. Däremot är jag för vaccinationsprogrammet som barn får som skyddar mot en massa sjukdomar som i stort sätt blivit utrotade tack vare det programmet.

Eller måste jag vaccineras? är det frivilligt? hmm det ska jag kolla upp.

Humöret är dock på topp - och livet är i full gång!

4 kommentarer:

  1. Tja där i höstskurarna!
    Jag tror på denna filosofi, att ju mer ute bland folk man är ju mer imun blir man mot alla baciller :o) Kolla på mig, jag har inte varit förkyld eller fått någon magsjuka på ca 10 år!!! Däremot har jag fått vattkopper av min jobbarkompisbarn när jag var 33 år, gråstarr vid 34 års ålder och nu någon konstig magkrämpa, varför kan jag inte få en vanlig förkylning som alla andra? ;o)

    Lycka till med cyklingen och med Lidingöloppet och framför allt NY marathon - cooooolt :o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror du kommer ha nytta av cyklingen på LL. Det ger starka ben!

    SvaraRadera
  3. Bra att du lyssnar på kroppen i alla fall. Jag förstår vad du menar. Jag cyklade till o från jobbet i våras men la av med det innan maran för jag tyckte det slet för mycket. Men så är jag ju inte som du en cyklist så jämförelsen är kanske inte riktigt rätt.

    Men innan dess så har vi ett tjejlopp att genomföra!!! Jag ska klättra på lördag så på söndag blir det spring i spåret!! Together??

    SvaraRadera
  4. halloj tjejjer! Jag fick massage i onsdags och det gav kraft tillbaka i benen. Den kraften utnyttjade jag under gårdagens TSM träning - jag blev så trött efter passet, så när jag kom så somnade jag med kläderna på...

    Det ska bli spännande när jag trappar ned på cyklingen om det kommer någon effekt.

    På söndag ska vi springa Carina - funderar på vilka kläder jag ska ha på mig - på tjejmilen måste man ju va snygg!

    SvaraRadera