måndag 13 juli 2009

En början tillbaka...

Äntligen har jag kunnat att börja träna igen. Vanlig magsjuka (fast mer aggressiv) som har stökat till det, nu är det diet som gäller säger doktorn:
-Små portioner.
-Undvika allt som retar lilla magen.
-Undvika mjölkprodukter eftersom jag är känslig mot det.
-Anteckna allt som magen reagerar på.

Ev återbesök i höst för att se om det finns en allergi som har tillkommit.


Veckan som var blev en okej vecka med nästan 46k - varav två pass lite längre.
Farten är dock väldigt låg - orkar inte anstränga mig...det ger säkert med sig med tiden.
Nu har jag semester och kan träna jättemycket, är inte helt säker på hur hårt jag vågar gå på - kommer att testa mig fram, skulle vilja köra morgonjoggpass för att det är så himla mysigt. Kommer nog att testa att lägga in cykling som alternativ - ska damma av racern och se om jag har några cykeltakter kvar i min kropp.

Har ju fått låna en garmin klocka - det är så himla kul att få fart och distans under passet-jag bara njuter av det!
Dock får jag inte överföringen till datorn att fungera, får lägga ned lite tid på det. Annars är det småsaker som jag inte har förstått, ännu, hur de fungerar ex sparas träningen i klockan, var hittar jag den? Det får jag reda ut - men jag är bra sugen på en sån här klocka fast med pulsmätare för det är jag van att träna efter/med. OM INTE Polar kommer med en klocka som har gpsen i klockan och inte som nu som en del som måste bäras med på armen eller i vätskebältet.

Sen är det de här med bilder...jag har en del sjyssta bilder som jag tagit på mina löpturer etc som jag skulle vilja visa här...det kanske jag kan klura ut hur man gör med PC, får väl se om jag lyckas.

Sommaren är här så passa på och njut av de fina ljusa kvällarna!

1 kommentar:

  1. Härligt Marie att du är på väg tillbaka. När jag kommer hem från fjällturen så måste vi köra lite gemensamma långpass. det längtar jag jättemycket efter!

    SvaraRadera