torsdag 23 juli 2009

Morgonjogg - vad är klockan?

För mig är en lugn tur på morgonen innan frukost det bästa jag vet och det svåraste jag har att genomföra. Det är SÅ svårt att vakna när det fortfarande är morgon iallafall så här under semestern - klockan är nära tio innan jag är uppstigen och byta om då och sticka ut är svårt för då stoppar jag dagen för de övriga i familjen.

Och ställa en väckarklocka under semestern är helt otänkbart! Fast det vore ju lösningen på mitt ENORMA problem :) Jag undrar om det kan vara så att jag inte riktigt har vilat ut från arbetet utan min kropp vill vila/sova mer än vad min hjärna vill.

Jag undrar lite över det här med tiden/klockan, får en morgonjogg starta hur sent som helst på dagen - beror det på när jag stiger upp oavsett vad klockan är, kan jag bestämma över normen vad som är morgon när jag har semester?
(och fråga familjen om lov förståss:))

Så här gör jag:
Jag planerar att morgonjogga varje morgon - så får jag se hur många turer jag lyckas vakna till under denna semester. En gång har jag iallafall kommit ut hittills denna vecka....

Däremot har jag gjort en hel del bra, roliga, justa pass under semestern. Vad sägs om 18k i alla backar som finns här omkring, värre än Lidingöloppets bana blev det mina ben skrek av mjölksyra i vissa av backarna och jag var helt färdig när jag kom hem - men nöjd och glad!

Backintervaller 15 st 40-60 sek i 4.30-5.00 tempo (ok jag fega lite på farten..)

Mysjogg 21.2k runt om på fina platser.

1 kommentar:

  1. Vaddå fega!!! Du är ju helt galen. Ett backpass på nästan två mil... Jag skulle döööööö.

    SvaraRadera