lördag 4 juli 2009

Vara i form - rund är en form...

Testade att springa med TSM i torsdag. Det var så kul att komma på träningen och träffa de jag lärt känna under året som gått.

Jag mådde inte prima när jag kom dit - har fortfarande problem med magen (håller på utreds hos farbror dokorn) hade laddat i mig resorb (vätskeersättning) så jag kände mig piggare än på länge. Det var riktigt varmt denna torsdag säkert i närheten av 30 grader.

Min form är inte vad den har varit.

Det stod tempolöpning på TSM schemat - men det visste jag att det är för tufft för mig jag klarar ett lätt pass. Jag bestämde mig för att vara med i den långsammaste gruppen som skulle hålla sitt tempopass i 6.30 - 7.00 min tempo under 5k.

Passet såg ut så här:
Uppvärmning 12 min
Löpskolning
5k startar i 7.00 min tempo med ökning konstant under rundan avslutas i 6.30 min tempo
Nedvarvning

Detta var ett av de jobbigaste pass jag varit med om!

Kunde konstatera efter passet att jag inte mår speciellt bra.

Cyklade hem efteråt i den otroligt vackra varma kvällen och kände mig ändå nöjd med mig själv.
Nu ska jag ta det lugnt tills jag får utlåtande från de prover jag lämnat för att se vad det är för bakterie/virus som har angripit mig.

Fick låna en Garmin klocka från arrangörerna av TSM - ska bli kul att testa den och se vad för spännande den kan tillföra min träning.

Om det slutar regna i kväll så kanske jag tar en promenad med klockan.

Till sist vill jag berätta att jag i mina tankar följt er alla som var med på Hornstull - Järna. GRATTIS till er!

3 kommentarer:

  1. Du é en fighter Marie, du kommer tillbaka. Det vet jag. Rätt vad det är, är du med i 2.00 gruppen igen och tycke det går för sakta. Har ju hänt förr;-)

    Vi ses på tisdag!! Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att mageländet ger med sig snart och att tant/farbror Doktor kange dig en dundermeducin mot baskiluskerna.

    SvaraRadera
  3. Tack - har lämnat prover i massor idag och fler ska de ha :) jag mår bättre nu ska börja gå på lite hårdare med träningen.

    Kram på er//Marie

    SvaraRadera