söndag 20 september 2009

Det är i allafall en plan...

Om jag ska få behålla mitt förstånd så måste jag åtminstone få planera in framtida träning. Jag passar på att köra rehab för min hälsena och en del styrka, nästa vecka drar jag i gång med mer seriös löpträning (om kroppen vill). Vaknade faktiskt i morse med halsont och varm panna men det är nästan borta nu, vet inte om det är sköldkörteln som gör att det känns som ont i halsen (jag intalar mig det i allafall).

Min plan ser ut så här:

Rehab träning för min hälsena:
* styrka för höfterna genom gummibandsträning
* tåhävningar för vaderna

Magmusklerna tänkte jag visa upp, så de ska tränas ordentligt. Har inte riktigt kommit underfund med hur, så tillsvidare har jag tänkt att minst 100 "situps" av nåt slag varje dag.

Armhävningarna som jag var duktig på förut har gått i träda så nu är det dags att få fram styrkan där igen, börjar med 10 armhävningar per dag.

Lidingöloppet kommer jag att springa de första 15k och gå resterande 15k (om läkaren säger okej till det) jag fixar inte att göra en DNS.

Den 4 oktober köra långpass helst utomhus om jag kan få ihop det annars blir det löpband.

Den 11 oktober köra långpass på Lidingöbanan så hårt jag bara kan, ska försöka få med mig någon.

Den 18 oktober långpass helst utomhus om jag kan få ihop det annars blir det löpband.

Den 25 oktober Run off med TSM - vet inte vad det innebär i dagsläget vad jag vet är att det är en vecka kvar innan ING N.Y Marathon!

....och så håller jag på och kollar in roliga lopp under 2010, ojoj det blir svårt att välja.

Ett axplock:
6 timmars i Karlstad
6 timmars i Skövde
Höga Kusten marathon
Stockholm marathon (redan anmäld)
Månkarbo marathon
Berlin marathon
Vetex
SUM
ÅSSÅVIDARE....

1 kommentar:

  1. ojoj, vad du planerar. Härligt. Jag tror att jag hakar på på din mag o arm träning. Behöver verkligen bli starkare där. Framför allt magen... Den använder man ju faktiskt en hel del när man springer också.

    Härligt att du planerar in Skövde, det är vad jag förstår rätt många från klubben som åker dit. Så det kommer bli skitkul.

    SvaraRadera