onsdag 2 september 2009

Tråkiga grejjer + roliga grejjer = Livet

Träningen har legat lite lågt de senaste veckorna pga av att min kropp inte orkar - får kramper, mjölksyra osv. Jag orkar inte ens hålla vanligt långpass träningstempo på mina kortare rundor - nåt e inte som det ska.

Jag lider verkligen av att inte kunna ljuga när mina träningskompisar frågar hur det är - utan jag svarar att det är typ skit jämmer och elände...det är inte juste att dra ned dem i mitt träsk av negativism. Hoppas att jag snart kan svara att allt är toppen precis som det ska vara (utan att behöva ljuga).

Det som stressar mig; är att jag missat en del långpass eftersom det varit Midnattsloppet och Tjejmilen (och att jag inte orkat). Jag borde vara uppe i långa distanser nu 26-28k men det är jag inte. Nu i helgen blir till att testa LL banan men endast 22k - nu är iofs den banan ganska kuperad så det kanske jämnar ut sig. Nästa helg är det Stockholm halvmarathon och det är inte heller speciellt långt.
Nu är det som det är och inte mycket att göra åt just nu - bara att se till att träningen blir bra den som jag har framför mig.

IDag ska jag på läkarbesök och ta en del prover. Får se exakt vad det är som ska tittas närmare på. Förhoppningsvis så hittar de något som går att bota, annars är jag bara inbillningsjuk....
Det är en trevlig läkare jag ska träffa - han ifrågasätter inte min ålder och den träning jag gör utan förstår att det är så här mitt liv ser ut om jag ska trivas och må bra.

Förutom det tråkiga så händer det en massa kul saker. Jag har byggt upp ett minigym hemma - bestående av löpband, sit-up bänk, träningsbänk, hantlar och skivstång. Allt är inte riktigt klart ännu men kommer att bli det inom kort. Ska sätta ett datum när allt ska vara klart så ska jag inviga det nya rummet med champagne.

Varför kan man ju undra när det finns gym och massor av ställen att springa på utomhus. Jag kommer inte sluta att gå på gym eller springa utomhus - detta är en förenkling på vardagen, ibland går det inte att ge sig iväg och träna. Men tiden finns och nu även utrustningen!

På fredag ska jag till frisören - ni som brukar träffa mig tänker säkert; att det var då inte en dag för tidigt:)

När jag är klar hos frissan hoppas jag att jag ska hinna iväg på ett första sim pass. Jag har lärt känna en tjej som är bla simtränare och hon ska hjälpa mig på traven så att jag lär mig att crawla, eller i allafall får till ett mer "ekonomiskt" simtag. För det är ju så att jag under många år har velat genomföra ett triathlon-detta är en början till ett sådant genomförande.

Tjejmilen sprang jag i söndags, det var mycket trångt de första kilometrarna, men när det lättade så fick jag till bra kilometer tider - sista kilometern klockades på 4:47 vilket är väldigt bra för att vara jag.

Ta hand om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar