lördag 10 oktober 2009

Hösten är vacker - när solen skiner

Vaknade till en fantastisk höstdag med 5 plussgrader, strålande solsken - en perfekt dag för långlöpning.

Jag ville klämma 30k för att känna hur det känns - det har ju varit lite väl få långpass på sista tiden.

Startade min färd in mot staden efter drygt 10k nådde jag Årstabergsbron, när jag hade kommit över den svängde jag av mot Eriksdalsbadet för att ta mig över till andra sidan av Årstaviken. Passerade under Liljeholmsbron och tog mig runt halva trekanten innan jag vek av mot Vinterviken. Det var många som satt i solen och fikade vid cafeét där, men något fika stod inte på min plan utan jag hastade vidare bort mot nästa fik, Kolingsborg. Inte heller här hade jag planerat för ett stopp, även om mina krafter började att tryta och be om energipåfyllning - vid coop vid Mälarhöjdens t-bana blev jag tvungen att köpa frukt för jag hade fått soppatorsk! Fick gå en stund efter det för jag är inte så bra på att äta och springa på en gång.
Nu var det verkligen bara de sista kilometrarna kvar och jag kämpade på - nådde Korkskruven vid Segeltorp/Älvsjö och klockan sa 31k och jag ringde efter skjuts sista biten (4k) för det hade blivit för långt.

Om jag hade varit som min kompis Carina så hade det funnits med fina bilder eftersom hon oftast har med sig kamera....men jag är jag-så det blir inga bilder.

Hoppas att hösten stannar ett tag till - såsom den var idag!

2 kommentarer:

  1. Jobbigt att släpa på kamera...jag såg inre bilder :-)

    SvaraRadera
  2. Nä, inte så jobbigt att släpa på en liten kamera. Men jag såg också bilderna framför mig i mitt inre. Hade jag varit hemma hade jag med glädje också varit ute och tittat på de vackra höstfärgerna.

    Kram!!

    SvaraRadera