måndag 19 oktober 2009

Måndag är veckans första dag...

....och helgen har varit bra?

I fredags slog jag till med min bästa tid i år på milen - 56:27. Sub50 innan april börjat är planen, som det känns nu så grejjar jag det.

Kände av baksidorna på lördagen - med det gav jag blanka f-n i för långpass hade jag planerat PÅ LÖPBAND. Fy och oj vad det blir mentalt jobbigt - benen mjuknade efter några kilometrar men huvudet blir alldeles snurrigt av att springa på löpband. Jag fick varva gång med löpning - fick i hop mina 25k och en bra tid (inte snabb tid utan lång tid:)) Mycket nöjd med mig själv.

Söndagen hade jag planerat en återhämtningsjogg på 7,2k för att få ihop marathon distansen på tre dagar - mina ben VÄGRADE - tog en promenad med lillen, det var lagom.

Idag är det sjukstuga här hemma, inte jag dock, men min träning med Huddinge AIS flyger sin kos för ta med en sjukling till träningen gör man bara inte. Kanske tur för jag är fortfarande stel och öm i mina hamstrings så en återhämtningsjogg och lite styrka i källaren kanske är en bra plan.

3 kommentarer:

  1. Kul med rekord på milen. Och ett bra mål till april (Premiärmilen?). Var rädd om Hamstring bara.

    SvaraRadera
  2. Premiärmilen får bli examen för min kamp mot klockan - ska köra mer fart träning efter NYC maran, får se vad det kan göra.

    Kommer att sakna dig på kickoffen på söndag!

    SvaraRadera
  3. Fan va kul Marie!!! persa på milen med de omständigheter som är för dig just nu är ju sjukt bra!!! sub50 ryker i vår!!

    SvaraRadera