söndag 15 november 2009

Hur kul som helst....

Testade att köra booth camp (militärträning) i lördags morse - gissa hur kul jag tyckte det var?

Fattar inte hur det kommer sig att jag blir lycklig av att någon står och skriker åt mig och som är på mig så fort jag försöker maska lite.

Vi startade med uppvärmning i form av löpning. Sedan drog det i gång.
Armhävningar, ryggresningar, situps, plankan, lyfta stockar, benböj med stockar, axellyft med stockar, chins, dips mot kompisens knän, armhävningar mot kompisens knä, ålning under nät, däckrullning, och hela tiden där emellan var det löpning på en kuperad 300 meters bana.

Eftersom jag inte riktigt visste hur passet skulle se ut så var jag lite försiktig med att ta ut mig - det var nog för fy satan i gatan vilken träningsvärk jag har idag från midjan och uppåt.

Efter detta hade jag bokat ett spinningpass med rubriken "4 sekunder..." det var som jag trodde ett helt pass med bara Magnus Uggla låter - tillbaka till mina revolterande ungdomsår, hur kul som helst:)

Idag var det TSM träning - hade tänkt springa med 4 timmars gruppen, men kände mig feg (livrädd att gå ur bekvämlighetszonen). Så det blev 4.15 gruppen med mina favoritledare. Och idag var Eva-Lena tillbaka på träningen, jag blev så glad för hon har inte varit med tidigare i höst, så nu är ordningen återställd :)

Det var fartlek idag på schemat så efter uppvärmningen och löpskolningen var det dags att köra 15 min fartlek. Vi delades in i 4 mindre grupper och sprang sedan på ett led där den som var sist sprang om hela ledet och la sig efter loket längst fram. Jag hade faktiskt riktigt pigga ben! Personen innan mig fick springa drygt halva ledet innan jag fick börja springa och jag sprang om denna person varje gång! Som tur var kände jag han jag sprang ikapp och om, men jag tror ändå att han blev lite psykad.....
Cirka 15 sådana ruscher hann jag med innan det var dags för nedvarvning tillbaka till Östermalm. Missade att starta klockan på nytt efter uppvärmningen så jag har ingen aning om i vilken fart fartleken gick i. Distans blev cirka 9k på hela passet

I morgon hoppas jag kunna vara med på Huddinge AIS träningen med Petra Kindlund - tror det är intervaller som är planerat.

Veckan som kommer innehåller extremt mycket arbete - arbetsdagar på 14-18 timmar så jag får se hur mycket träning som får plats, tycker att det är viktigare att sova de timmar som dygnet har kvar. Men det är faktiskt bara nästa vecka sedan är det som vanligt igen.

November tycker jag är en trevlig månad - vädersäker, bjuder inte på några överraskningar, den månaden bara är.

Och om två veckor är det första Advent......

5 kommentarer:

  1. Ja du, visst är det kul med militärträning!! Jag tycker också att det är kul när någon skriker på mig... hmm undrar vad vi är gjorda av. Vi kanske ska prova och skrika åt varandra. Kan vi inte testa på TSM-träningen nästa söndag ;-)!! Vore sjukt kul att se allas reaktioner

    Kram på dig!!<3

    SvaraRadera
  2. Carina det är klart att vi testar det...alltid skrämmer vi igång nån :)

    SvaraRadera
  3. Säg bara till...jag kan skrika lite på dig om du vill ;)
    Vilken total träningshelg du fick till. Hoppas att jobbet tar musten ur dig helt.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Du är sååå välkommen att skrika på mig så länge det är under ett träningspass :D

    SvaraRadera