söndag 29 november 2009

Jag har fått en utmärkelse!

" I think you are an awsome girl!"

Denna fina utmärkelse har jag fått av Carina, stort tack :)

Detta innebär att jag ska skriva 10 saker om mig själv och sedan skicka utmärkelse vidare till tre personer. Denna utmaning/utmärkelse har Carina gett mig. Vet inte om det finns 10 saker att säga om mig, men försöka ska jag....när jag funderat lite.

Min viloperiod närmar sig sitt slut - skönt för jag gillar att veta vad jag ska träna och inte bara göra det jag känner för. Mitt fokus kommer att ligga på kvalitetspassen för att få upp farten till kommande tävlingsperiod. Långpassen gör jag tillsammans med TSM så de är inget problem de är bara att genomföra.

Har precis kommit hem från Norrland där jag fick springa i minusgrader och halka - min stackars rumpa frös, ska köpa mig ett par fleecetrosor i julklapp.
Testade min billiga pannlampa på lördag kvällen och den duger finfint - inte den bästa man kan ha men jag kommer nog inte behöva den så mycket så då duger den gott! Det var halt den kvällen så tempo blev väldigt lugnt - fick åka på fötterna i nedförsbackarna....
På söndagen hade Kung Bore andats så det var vitt överallt och några minusgrader - men inte lika halt. Tog mig en lite längre runda i aningens snabbare fart än normalt långpasstempo.

Tillbaka till utmärkelsen, vilka ska jag ge den till? får fundera mer på det.

10 saker om mig själv.

1) uppvuxen i en mellanstor stad.
2) tränat i hela mitt liv: Basket, fotboll, bordtennis, innebandy.
3) avskytt löpning fram tills jag fyllde 23 år.
4) det värsta jag vet är när man inte passar tider
5) det bästa jag vet är lugnet uppe på fjället/i kajaken ute i skärgården
6) har sprungit 5 marathon och en massa halvmarathon och så många millopp så jag tappat räkningen
7) utmanar mig på milen varje månad - examen är på premiärmilen i mars 2010
8) ska springa min första 6 timmars i Karlstad 2010
9) ska springa två Stockholm marathon till sedan får jag se om jag ska sluta springa
10) är ofta orolig att det ska hända människorna i min närhet något

Skulle vilja ge denna utmärkelse tillbaka till Carina :)

Jag vill ge utmärkelsen till Ellinor för att hon är den hon är. Till Sussie som kämpar på oavsett vad som händer. Sist men inte minst till Eva-Lena som har total balans i sitt liv (enligt mig).

2 kommentarer:

  1. Kul Marie!!! Mycket träning där. Fast du tjejen, vad står det egentligen där på punkt 9?? Hmm, den får vi allt ta och diskutera;-).

    SvaraRadera
  2. Hehe då har jag gjort ett mål - att springa 5 Stockholm Marathon. Sen får jag se. Sluta springa, springa 5 till eller byta distans...

    SvaraRadera