torsdag 12 november 2009

Viloperiod och planering av 2010

Viloperioden är inledd, vilket innebär att jag får träna som jag vill och hur jag vill under hela november. Halva månaden har ju redan gått och en del roliga pass har blivit framförallt styrkepass så jag går runt nästan hela tiden med träningsvärk i muskler som har blivit åtsidosatta under sommaren och hösten.

I helgen ska jag visst köra ett "militärpass" utomhus, Huddingehallen där jag tränar har en speciallördag med en massa prova på pass - då tar jag ju ett par som tilltalar mig :) Först militärträning i 1,5 timme sedan spinning i 1 timme med gamla Magnus Uggla låtar! Danspass skulle jag vilja testa men man måste faktiskt tänka på övriga deltagare så dansen får jag fortsätta att utöva när jag är på krogen :)

Planering av 2010 är inte så lätt - jag vill väldigt mycket, men det kostar en del både i pengar och semester dagar. Och så är det inte klart vad doktorn kommer att säga när jag träffar honom om en dryg vecka - men jag känner mig starkare och piggare så jag tror att han kommer att säga att jag kan träna på som jag vill :)

Skulle vilja göra 4 marathonlopp under 2010 för att springa Stockholm Marathon 2011 som mitt 10e marathonlopp.
Min dröm vore att göra Paris Marathon, Stockholm Marathon, Månkarbo Marathon och Berlin Marathon under 2010 - men som sagt det är en dröm. Ska leta fram några Marathon som ligger så nära Stockholm som möjligt.

Förutom dessa Marathon så vill jag springa 6 timmars i Karlstad, 6 timmars i Skövde, Lidingö ultra, Borgsjön runt, Göteborgsvarvet, Stockholm halvmarathon, tjejmilen, Midnattsloppet, Premiärmilen, Lidingöloppet, Hässelbyloppet.

Bokade lopp är Stockholm Marathon och Göteborgsvarvet.

Vet faktiskt inte hur jag ska få tid att träna till allt detta :D

3 kommentarer:

  1. Spännande. Hoppas att din semester räcker så att du får in alla lopp

    SvaraRadera
  2. Inte mer, blir ett lugnt 2010 för dig ;-)

    SvaraRadera
  3. Vi får se vad planen säger när den är spikad :)
    Ska ta ett snack med chefen att jag behöver mer semester och sedan ska jag börja smöra för maken...det sista är det svåra.

    SvaraRadera