tisdag 29 december 2009

-10 grader är skönare än - 3 grader...

Stack ut med en arbetskamrat vid 11 tiden och sprang runt en vacker runda. Norr Mälarstrand - Rålis - Smedsuddsbadet - Fredhäll - Rålis - Norr Mälarstrand. Jag gilla rundor som går vid vattnet (vem gör inte det?) Det var halkigt för min arbetskamrat men inte för mig som var preppad med IceBug på fötterna.

När temperaturen ligger runt - 10 grader så tycker jag att det blir behagligare både för andningen och kroppen än vad det är vid - 3 grader. Undrar varför det är så? Inbillning eller finns det en förklaring? Ska se om jag kan få svar på det:)

Det blev en lugn runda i prattempo och distansen 6k. Jag ska försöka komma ut en sväng i morgon också. Jag har dock för lågt tempo och borde hålla mig inomhus på löpbandet för att jobba med farten. Eller så struntar jag i tempot det här året :)

Ska köra ett testlopp på 10k innan december är slut - såsom jag gjort de senaste månaderna, tiden håller på att ta slut så om jag inte ska springa vid 23 tiden på torsdag så är det bäst att jag tar mig i kragen och kör mitt testlopp snart.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Luften kanske blir lite torrare, kan det vara det som underlättar måntro.

    Farten kommer Marie, ta vara på de dagar som det går att springa ute. Det är ju så mycket skönare!!

    SvaraRadera
  2. Idag fryser jag rumpan av mig - vill inte vara ute idag.
    Funderar på att köpa ett par Houdini mamelucker men de är oförskämt dyra. Letar efter likvärdiga men inte funnit några ännu.

    Håller absolut med om att det är mycket skönare att springa ute fast inte alla dagar :)

    SvaraRadera