onsdag 9 december 2009

En tidig julklapp till mig själv

Det är bra att muntra upp sig själv med en liten present. Åkte på lunchen till Löplabbet och köpte mig ett par nya långdistansare - saucouny triumph, knalloranga.

Dessa ska invigas i morgon kväll.

Szalkais träningsprogram har startat i gång med 6k lättdistans i tisdags - jag gjorde den rundan på kvällen och en morgonjogg på 3k eftersom jag vaknade tidigt och var pigg. Min plan är att följa hans 4 timmars program och om jag hinner/orkar, utöka passen så veckans totala mängd blir högre.

Förra veckan var jag på återbesök hos min läkare. Jag har fortfarande kraftig inflammation i sköldkörteln och tendens till anemi. Detta innebär att jag får äta högre dos av hormonerna och fortsätta med 2 järntabletter per dag.

Träna får jag göra som jag vill och orkar - kroppen kommer att säga i från och inte orka hålla mitt tempo. Då är det viktigt att jag lyssnar och avbrotter/sänker farten på passet.

En plan för 2010 har börjat att ta form, det är att jag efter hand beroende på hur kroppen mår/tävlingar går/träningen framskrider bestämmer vilka lopp jag ska delta i. Får jag som jag vill så kommer det att bli många lopp som är väldigt långa :)

3 kommentarer:

  1. Hurra för nya skor, nya planer och långa härliga ultra-pass! :-)
    Kram från Cilla

    SvaraRadera
  2. Hej Cilla! Kul att höra från dig - hoppas du mår bra och kan börja träna igen. Ses på söndag? Marie

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Nej, jag springer fortfarande inte... Idag blir det dock ett spinning- samt ett danspass! Saknar löpningen så mycket, jobbigt när man är beroende av kickarna man får av dels den och dels umgänget med springkompisarna! Hoppas ni hade trevligt idag på "lusse-joggen" :-)

    SvaraRadera