onsdag 30 december 2009

Testlopp december

December är nästan slut så det var inget att vänta på utan dags att genomföra decembers teslopp på 10 kilometer.

Mitt mål är att för varje månad förbättra tiden och hittills har jag lyckats varje månad.

Tiden är faktiskt den bästa jag har på hela 00 talet - har iofs inte sprungit distansen så ofta men ett rekord är ett rekord.

Jag har tidigare bestämt att nolla alla mina tider eftersom jag börjar bli äldre och tycker inte att det är rättvist att ha rekord tider från min "ungdom".

00 talets bästa tid är 52:31. Jag gläds för den tiden men jag är inte nöjd med den.

Undrar vad för tid 10 talet har att erbjuda.

6 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är jätteduktig. Det du gör nu har jag som mål under 2010... Och jag är absolut inte säker på att jag kommer att fixa det!! Det är snabbt tjejen!

    SvaraRadera
  2. du kan nog göra långt under 50 min, trots åldern. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag tror att du kan ta dig under den tid du själv sätter som mål. Realistiska men lagom tuffa mål är bra att ha. Sen gäller det att motivationen räcker ända fram samt att träningen är klok och anpassad efter dig.

    SvaraRadera
  4. Carina: Tack! Att du grejjar en tid på 52 min är jag övertygad om att du gör redan nu om det bara blir snö och isfritt ute.

    SvaraRadera
  5. Liverun: Just nu är det svårt att se mig göra långt under 50 men grejjar jag 50 så får jag väl plocka fram mina ungdomliga gener och se vad de kan göra för min framfart :)

    SvaraRadera
  6. Ellinors dröm: Oftast är det ens eget huvud som begränsar. Detta är ett realistiskt mål men ändå så "tufft" att jag måste hålla fokus på det. (Jag har en träningsplan som modifieras efter livspusslet). Jag lyssnar mycket på andra just nu för att plocka ur de russin som passar mig.

    SvaraRadera