torsdag 22 juli 2010

Semester innebär packning...

Håller på och packar ryggsäcken för ett gäng dagar i fjällen. Det är mycket som ska med och jag ska ha packning för två med mig - tur att min ryggsäck rymmer en hel del.

Har spanat in väderleksprognosen och det ser väldigt positivt ut. Vädret bjuder på uppehåll och solsken, runt 20 grader varmt. Hoppas hoppas att det blir så - skulle vara så underbart när man ska presentera fjällen för en liten vän.

Innan det är dags att slå ned rumpan på tåget upp så är det TSM träning och på dagens schema står det tempolöpning - detta pass brukar jag inte göra så det blir spännande att se hur det känns.

I morse var jag på vårdcentralen och lämnade prover - svar kommer i nästa vecka, hoppas jag har täckning på mobilen i fjällen.

Förresten glömde att jag har varit och åkt båt till Åland - Birka Princess. Min lilla vän upptäckte att det fanns löparbanor på båten så det var bara att stoppa ned utrustningen och ta en morgontur - 10 varv blev det vilket gav en distans på 2k. Båtkryssningen var hur mysig som helst med god mat, bad och bubbelbad samt goda hälsodrinkar (helt utan alkohol). Nu hade jag förståss bästa tänkbara sällskap med, det bidrar en del till den fina upplevelsen.

Vi hörs om en vecka eller så.

1 kommentar:

  1. Vilka mysdagar ni får ihop du och din lilla vän!! Jag håller tummarna för att ni får bästa tänkbara väder på fjällturen. Äta medhavd picnic med fötterna i en liten bäck är ju grymt skönt om solen värmer!

    SvaraRadera