söndag 15 augusti 2010

Planen höll!

tänk att jag får skriva att jag har lyckats med min plan.

Medeltakt per kilometer 5.53 min - gissa om jag är stolt över mig själv. Jag höll i farten även när det blev jobbigt och det blev det för de första fyra kilometerna gick lite för fort. Snabbaste kilometern var den sista.

Den lilla kvalitetsträningen som jag har genomfört har alltså gett resultat - nu ser jag verkligen fram emot att få träna ännu mera för att få upp farten.

Det var ganska varmt med hög luftfuktighet, men jag tyckte det var behagligt och väldigt skönt. Hellre så än regn som det var i fjol. Banan är så trevlig med en massa backar upp och ned. Och en publik som är på gott humör.

Vid 9 kilometer stod IF Linnea klacken - jag såg dem inte men de såg mig - de gav mig fart hela vägen in i mål med deras hejarop.

Tog mig snabbt till Helens krog för att ansluta med IF Linnea gänget för att ta en öl och diskutera kvällen.

Tyvärr drabbades Midnattsloppet av två dödsfall - vilket är oerhört tragiskt. Det ger lite smolk åt upplevelsen.

4 kommentarer:

  1. Grattis!!! Du är så himla bra.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Härligt Marie!!! Du är på gång tjejen!!

    Ser oerhört mycket fram mot vår helg vi ska ha tillsammans i oktober!!! Ska bli gööööööörkul!!!

    SvaraRadera
  3. Carina - det känns som att jag är på gång :)

    Det ska verkligen bli göööörkul - tänk en hel helg med två underbara människor toppat med lite löpning :D

    SvaraRadera