söndag 29 augusti 2010

Telefonstolpar.



Idag stod det långpass på schemat, men det var mycket som skulle hinnas med innan jag kunde sticka ut.
Kom ut vid 16-tiden, det var skönt väder ute men motivationen var låg. Kände mig konstig i magen och lätt illamående, benen ska vi inte prata om. Benen hade ingen kraft eller spänst utan var som telefonstolpar. Nu vet jag att det brukar gå över efter några kilometer så jag drog i väg och struntade i kilometertiden och fokuserade på distansen, minst 15k skulle det bli.

Sprang bort till Långsjön och runt den, men det var segt, tittade på garmin och den visade 5k. Jag hade hoppats på lite mer. Försökte fokusera in positiva tankar som att nu är det nedräkning bara 10k - direkt svarade hjärnan "nä det är inte 7.5k utan bara 5k - nedräkning har inte börjat".

Okej det är en sån dag att till och med hjärnan är emot mig - eftersom jag bestämmer över min kropp så fick jag berätta för den att detta passet måste genomföras för jag har en halvmara inom kort så det så. Till slut blev steget aningens lättare och farten började att öka och positiva tankar började att komma.

Det blev 16.5k så det är jag nöjd med.



Mallorca - en naturpark med löparspår.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar