onsdag 24 februari 2010

...eftersom jag kan så gör jag det!

Det är inte så kul att behöva åka pendeltåg just nu. Jag tycker att det i det närmaste är människoovärdigt att behöva stå som en packad sill tillsammans med en massa andra människor - om man kommer på ett tåg förståss....

Idag hade jag bestämt mig för att visa långfingret till pendeltåget och springa hem - bara för att jag kan. Det brukar vara 17k enkel väg idag var jag tog jag en annan väg för att slippa ett skogsparti det blev 16k. Lurad på en kilometer - men det gör inget för detta var egentligen inte ett träningspass utan ett sätt att ta sig hem på.

Lyssnade på radion star fm 101.9 för de brukar spela musik som passar när man springer hem. Kom på mig med att springa och le - över att jag utan minsta problem tassar hemåt, det kan inte alla göra av olika orsaker.

Känner mig mycket nöjd med mitt icke träningspass idag - så nöjd så jag funderar på att springa till jobbet i morgon bitti.

5 kommentarer:

  1. Tänk om alla kunde ta sig springandes hem, helt perfekt :)

    SvaraRadera
  2. You rocks!! Transportlöpning är såååå cool! Perfekt att få sig ett riktigt långpass i kroppen. Även jag ska försöka få till det där med logistiken så jag kan börja transportlöpa. Ser fram mot det.

    SvaraRadera
  3. Wow! Jag vill också transportlöpa! Funkar inte just nu då jag har 8 mil enkel väg till jobbet...

    SvaraRadera
  4. Miranda: jag önskar att alla som kunde springa gjorde det för jag tror att världen skulle bli mer harmonisk då :)

    Marianne: Visst är det :)

    Carina: Det är skönt att komma hem och få vara kvar hemma - tycker jag är en stor fördel med transportlöpning hem. Till jobbet en vacker morgon blir jag alldeles "hög" av resten av den dagen.

    Petra: 8 mil är till och med långt med bil. Hoppas du får en mer human sträcka till jobbet snart:)

    SvaraRadera