måndag 1 februari 2010

Blå rumpa...

Morgonen började hos vårdcentralen för att lämna blodprov inför läkarbesök nästa vecka - hon som stack mig är den sämsta som någonsin stuckit mig, det gjorde faktiskt ont till och med nu fastän det gått 12 timmar. IG får hon :(

Efter lunch var det dags för naprapat besök. Fick fylla i ett digert formulär innan jag fick komma in - till en liten mager tjej...

Min rumpa och rygg värmdes upp innan hon gick på och började knåda - satan i gatan hon må ha varit liten och mager men hon kunde sin sak:)

Mina bekymmer sitter i rumpan i form av en ordentligt spänd gluteus med tillhörande knuta större än en tennisboll (inte undra på att min rumpa är stor:)) Hon försökte att knaka mig men det gick inte eftersom jag är överrörlig och mitt problem är muskulärt och inte kan knakas bort. Hur som helst så är jag både öm och blå där bak så jag vilar från träningen idag. Jag ska tillbaka till henne nästa vecka för en ny behandling - sedan är det stretch och massage som gäller. Antingen fortsätter jag där för det är nära jobbet eller så får jag gå till min massör.

Skulle vilja fota min bakdel för att visa upp blåmärkena som är drygt 1 decimeter i diameter - men så kul ska vi inte ha (jag kan ju bli anmäld för förargelseväckande beteende...)

5 kommentarer:

  1. Vad bra att hon hittade något. Sådant blir man glad av. Problem som hittas och kan åtgärdas.

    Fast nog skulle en bild på en blå rumpa passa i den här bloggen ;-)

    SvaraRadera
  2. Carina: visst är det så, bättre att det e nåt. Min rumpa gör sig inte på bild :D

    SvaraRadera
  3. Blå häck=ont ska med ont fördrivas

    SvaraRadera
  4. Hjälp! Hoppas det blir bättre snart!

    SvaraRadera
  5. Ellinor: så sant som det är sagt.

    Miranda: ingen fara - fast jag e glad att jag inte behöver visa mig i bikini...

    SvaraRadera