söndag 14 februari 2010

En slank jag dit och en...

Då var det redan söndag - ibland går veckorna väldigt snabbt.

TSM träning idag och jag hade tänkt vara med, testade att springa i går 3k uppvärmning på löpbandet innan lätt styrka - kändes så där inte någon toppen känsla. Bestämde mig ändå för att vara med idag. Velade länge om vilken grupp jag skulle välja. Till slut valde jag 4.45 gruppen för de skulle springa 16k i 7 min tempo och det kändes som att det skulle passa min kropp.

Vi var vid start 4 deltagare och 2 ledare - två deltagare släppte efter 5k för de orkade inte med dagens underlag. En tjej och jag kvar med två manliga ledare:D

Ena gubben var meriterad och hade gjort det mesta man kan när det gäller löpning så vi snackade en hel del om olika lopp, profilpersoner ossåvidare...

Vår rutt idag var runt Brunnsviken och genom Hagaparken en bana som jag gillar för den är kuperad och man ändrar löpsteget hela tiden. Det var ordentligt upptrampat med hård packad snö när vi höll oss till löparspåren - men när vi kom ut på gång/cykelbanor så var det inge kul, moddigt så det räcker för flera år framöver....Vi avslutade våra kilometrar genom att springa Lilljanskogen spåret *I Like*

Väl tillbaka på Stadion så fick jag hålla i stretchen för våra ledare hade inte koll på det där med stretch. Det har jag inga problem med, fick stretch sällskap av 5 timmarsgruppen som hakade på våra stretch rörelser.

Fotlederna har tagit stryk så de ska få en liten massage innan sängdags.

När jag kom hem fanns det tonfiskpizza att mumsa på och det är inte fy skam när man har varit ute på moddträning:)

Förresten.......KRAM på alla hjärtans dag!

4 kommentarer:

  1. ja du vet gubbar och stretch är ju inte så kompatibelt. :-) Kul att det blev ett bra pass och att du känner dig hyfsad i kroppen.

    Kram tebax.

    SvaraRadera
  2. Vad rolig att det blev en lite kuperad bana. som sagt det är ju din grej liksom!!

    Psss Jag käkade pizza igår.. men säg inget :-)

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra att moddet inte tog modet ur dig ;) hehe ordlek

    SvaraRadera
  4. Ellinor: visst är det konstigt -det är ju gubbarna som behöver stretchen bäst...:)

    Carina: mer kupering åt folket :D

    Miranda: det kan aldrig bli för mycket av ordlekar;)

    SvaraRadera