söndag 28 februari 2010

...då var det dags igen...

Vaknade i morse med halsont - kanske inte så konstigt eftersom de flesta runt omkring mig är sjuka i öroninflammation, halsfluss, streptokocker, snoriga, hostiga osv.

Fick ringa till min samåkningskompis och meddela att jag måste vara hemma och hon får ta med fikat som jag skulle göra. Inge kul att göra i sista minuten, men vad ska jag göra för springa kan jag inte.

Efter att läst några inlägg om dagens underlag så måste jag säga att den bekväma delen av mig tycker att det var skönt att slippa träna idag :) för det absolut värsta jag vet är att bli blöt om fötterna även om det brukar gå bra när jag springer eftersom fötterna inte blir kalla.

Åh vilken tur att jag inte fick semester den här veckan för att åka till Portugal.

Funderar på att göra DNS på Premiärmilen för jag kommer inte kunna prestera så bra som jag vill och jag vet inte om jag har lust att få ett dåligt resultat - det är fyra veckor kvar så jag kan se vad som händer under dessa veckor.

Jag har struntat i mina testlopp på milen både i januari och i februari, pga att jag inte orkat att pressa mig psykiskt samt att jag varit mycket sjuk och inte orkat köra så mycket fart/kvalite.

En av orsakerna är att det är jobbigt att springa fort och för att jag inte vet vad som händer om jag underpresterar. Därför är det bättre att få igång fartträningen och göra ett testlopp när jag känner att jag är bättre tränad - då har jag i allafall försökt och ett sådant nederlag kan jag ta.

För att hålla modet uppe har jag planerat 2010 och satt upp mål som är realistiska. Modifierat träningsupplägget till en lägre nivå än tidigare plan. Samt lagt in några andra mål som jag tror kan vara kul...

5 kommentarer:

  1. Tänk vad härligt att Du kan springa ändå. Ja, inte just idag, men på det stora hela. Låt vara att Du varit sjuk och inte presterar som Du tänkt Dig, men Du kan ju springa. Det är ju det som är grejen! Det är ju så härligt.

    SvaraRadera
  2. Marianne: Tack för dina ord! Det vore mycket värre om det var ett ben eller fot som spökade:) Som det är nu så får jag njuta längre av varje pass för att få ihop den planerade distansen.

    SvaraRadera
  3. Krya! Och kör inte Premiärmilen om du inte känner dig mogen för den tävlingen.
    Hanumanasana - men jösses kvinna! Jag blir imponerad.
    /Fru Kylskåp

    SvaraRadera
  4. Ellinor: Jag har nästan ett helt år på mig att klara av Hanumanasana - tränar jag ordentligt så gör jag det :)

    SvaraRadera
  5. Kul med de nya målen!! Måste googla på Hanumanasana....

    SvaraRadera