onsdag 3 november 2010

Lunch+middag=dubbelpass

Hur ska man göra för att få tillbaka missade löppass? Jo man kör dubbelpass:)

Idag på lunchen stack jag ut och sprang runt Kungsholmen, det är så vackert att får springa efter vattnet. När jag startade kändes det inte bra, pulsen rusade och jag fick inte till något flyt alls. Det släppte efter en stund, ungefär samtidigt som det började att regna. Oj vad det blåste ute, när jag skulle jogga ned så fick jag medvind i ryggen, vilket gjorde att farten blev hög utan att jag behövde ta i. Hur som helst fick jag till ett bra pass i dagsljus.

Efter jobbet fick jag sällskap av en arbetskollega och vi sprang från jobbet - runt Årstaviken och jag fortsatte till Årstaberg för hemfärd. Blåste rejält, jag fick hålla i kepsen och kämpa för att komma framåt. Mötte Lidingölopps- och Hässelbyloppsvinnaren Ulrika mitt på Västerbron - vi hejade på varandra innan det bar iväg nedför igen.

Noterade 23k och det på en helt vanlig onsdag.

2 kommentarer:

  1. Grymt bra jobbat en helt vanlig dag mitt i veckan! Hoppas att jag kan komma ifrån jobbet i bra tid imorgon så jag kan springa med dig då!!

    SvaraRadera
  2. Carina: jag hoppas också att du kan komma iväg tidigt idag - roligare med sällskap en sån här fin höstdag :)

    SvaraRadera