söndag 28 november 2010

TSM intervaller som blev fartlek

Äntligen söndag och dags för TSM träning.

Idag stod det 2 minuters intervaller på schemat, men eftersom det snöat rejält de senaste dagarna så byttes intervallerna ut mot fartlek.
Klokt beslut, för det blir inget stillastående med fartlek utan man är i rörelse hela tiden.

Vi värmde upp under några kilometer innan vi startade fartleken. Vi sprang två och två så det sista paret sprang om alla löpare och placerade sig bakom ledarna längst fram. Jag fick till 9 stycken sådan rusningar och jag försökte ta i ordentligt, både för att få upp värmen i kroppen och för att se hur underlaget kändes med den högre farten.

Runt 5k hade Carina anslutit till gruppen - hon sa något till mig när jag var tvungen att knyta skosnöret, jag tittade på henne fast jag såg inte att det var hon....så när jag senare "pratade" med henne via FB så trodde jag hon drev med mig när hon sa att hon hade sprungit med mig de sista kilometrarna.

Hur som helst så var det ett mycket lugnt och behagligt pass. Det håller nog inte alla deltagarna med om för gruppen fick delas efter fartleken, så att farten tillbaka kunde anpassas.

Vi ledare ska diskutera i veckan om hur vi gör framöver, för vi behöver ha två grupper en för 4.45 och en för 5.00 och inte som nu en sammanslagning av dessa. Grupperna kommer inte att bli så stora, vilket är positivt. Dock undrar jag om vi kommer att vara tillräckligt många ledare. För vi behöver vara minst tre stycken. En längst fram, en längst bak och en som kan följa med deltagare om det skulle hända något

Skönt att denna vecka är snart över, det har varit mycket jobb och privata saker men det är överstökat nu. Gissa om jag ska träna distans nu?

4 kommentarer:

  1. jajjamensan!! Jag kommer att springa hem från jobbet torsdag helst, men fredag kan funka också. Jag måste också tugga kilometrar!!!

    SvaraRadera
  2. Jossan: nu drar träningen inför SM i gång för dig - så hejja dig!

    SvaraRadera
  3. Carina: tyvärr är det bara fredag som passar för mig -det ska vara lite varmare då har jag hört. :)

    SvaraRadera