söndag 21 november 2010

Sju timmar trettionio minuter och femtiofem sekunder

tog det för att besegra Hammarbybacken!

Nu är det gjort och så här dagen efter konstaterar jag att min fotled är blå och jag har träningsvärk i axlarna.

Var alltså med på RBT maran med payoffen "när en mara blir jobbig..".

Carina (http://www.carinatranar.blogspot.com/) har skrivit en väldigt målande berättelse om tävlingen som jag rekommenderar.

Det var 22 varv + en extra toppstigning alltså 23 gånger uppför Hammarbybacken och en sväng nedför och runt om backen. Den var faktiskt det där runt om som jag upplevde som jobbigaste.

Det var halkigt, lerig och stenigt - jag trampade snett flera gånger och en gång så illa att jag tänkte bryta loppet. Bestämde mig att fortsätta tills halva loppet var genomfört och se hur det kändes då. Halvvägs så gjorde inte foten ont längre - kan bero på att jag trampade igenom vatten flera gånger så foten var bedövad av isvattnet. Bortsett från detta så var det en kul och annorlunda tävling.

Jag fick tillfälle att testa min pannlampa och upptäcka att den funka inte. Carina fick vägleda mig förbi de mörkaste partierna. Sista varvet fick jag låna en av arrangörernas lampa - oj vilken skillnad. Helt plötslig såg jag, det var som att ha en strålkastare på huvudet. En sån vill jag ha!

Om loppet arrangeras nästa år så tycker jag att du ska vara med! Spring gärna i hop med en kompis - det var ovärderligt att ha Carina vid min sida under hela loppet!

Läs mer om tävlingen här: http://rbtmaran.wordpress.com/

Nu ska jag inte göra något mer tokigt i år.

10 kommentarer:

  1. Du och jag Marie. Team pannben!!!

    Nästa år gör vi om det eller hur!! Jag är såå glad att du utmanade mig på det här!! Precis i min smak Hoppas att foten repar sig, supertrist att det blev så pass illa! Jag skulle ha burit dig över lervällingen!

    SvaraRadera
  2. Carina: hade inte det varit fusk? att bära mig menar jag.

    Det är långt kvar till nästa år så jag tycker vi hittar på något galet snart igen :) för vänta ett år det orkar jag inte ;D

    SvaraRadera
  3. RBT Lucia räknas inte som tokighet. Känns skönt att höra. Eller har du ändrat perspektiv på allt.

    Roger

    SvaraRadera
  4. Roger: hmm - nä - RBT Lucia känns lite för "vanligt"....och så springer alla så snabbt och fikar för lite. Fast jag gillade ju backen - får se, ska prata med min kompanjon:)

    SvaraRadera
  5. Nä, det är sant. Vi måste hitta någon riktigt galen utmaning!! Vi har ju i och för sig TEC inom en rimlig framtid och innan dess ska ju du till Finland och briljera! DÄR ligger jag i lä.

    Något lär vi göra snart igen!!

    SvaraRadera
  6. Carina: briljera - du e rolig du :D

    Vi får leta för nåt galet måste vi hitta som finns i december (mer galet än RBT Lucia).

    SvaraRadera
  7. Härligt jobbat!

    Eventuellt kan det finnas platser kvar till JOGLE Ultra (http://www.ultrarace.co.uk/events/details/?eventid=94)... Fast jag vet inte om jag tycker det är så galet - mer ett bra sätt att se sig om. :)

    SvaraRadera
  8. Torkel: hihi tror inte jag orkar se mig om så mycket per dag :)

    SvaraRadera
  9. som jag även skrev till Carina
    jag är sjukt imponerad, ni är mina nya hjältar bägge två!! Bra jobbat!!

    SvaraRadera
  10. Jossan: Tack - nästa gång får du vara med :)

    SvaraRadera