söndag 7 november 2010

TSM träning med löpskola och stegringslopp

Då var det söndag igen - tänk vad veckorna rusar förbi - är det ett tecken att man börjar bli gammal?

Idag var det dags för TSM träning och i mitt träningsschema står det mängdvecka så det var bara att snöra på sig löparskorna för att springa till träningen - eller i allafall en bit.

Eftersom det är idag N.Y marathon går av stapeln så valde jag min finisher tröja från förra årets N.Y marathon. Gissa hur mycket jag vill vara med?
Fast jag ska inte klaga för jag har träning med underbara människor, vissa av dem på väg mot sitt första marathon.

Dagens TSM träning bestod av kort distans cirka 6k och löpskolningsintro samt stegringslopp.

Vi värmde upp i några kilometrar.
Löpskolningen vi gjorde var låga skip, höga skip, kick i rumpan varje och var tredje steg och steg framför och bakom med armarna utsträckta. Avslutade med tre stegringslopp innan vi joggade tillbaka till Östermalms IP.

Väntade in Carina som hade tränat med 4.00 gruppen - hon hade "hållt i" hela passet så hela hon strålade av lycka. I sakta mak började vi vår färd hemåt. Vid Eriksdalsbadet skiljdes våra vägar och jag gav mig iväg till den kuperade sidan. Fick faktiskt upp lite tempo där och började känna mig urstark. När jag närmade mig styrketränings maskinerna och där jag skulle svänga upptill bron, så ser jag på klockan att jag har en chans att hinna med nästa tåg -missar jag det så får jag vänta 30 minuter. Jag börjar öka farten mer och mer, sista 600 metrarna går väldigt snabbt och tur är det för det gör att jag hinner med tåget.

Pustar på tåget i några minutrar innan jag kliver av och påbörjar min nedjogg hemåt.

Dagens distans slutar på drygt 20k - precis vad jag hade hoppats på.

Känner mig mycket nöjd med veckans träning.


2 kommentarer:

  1. Jag är fortfarande lycklig över gårdagen!!

    Men ördu, nu förstår jag varför din sista kilometer gick så himla fort, helt rätt ju!! man ska öka på slutet :)

    SvaraRadera
  2. Carina: jag kan allt trycka på lite när jag har ett tåg att passa. Hoppas vi gör om denna tur snart igen :)

    SvaraRadera