måndag 1 november 2010

Äntligen är november här!

Jag menar det verkligen - november, månaden som är grå, kall, färglös, regnig, trist, mörk och helt underbar.

Nu får man kura inomhus med levande ljus och en sprakande brasa, tid att läsa härliga böcker, förbereda sig inför december månad som bjuder på så mycket annat än vad lugna, trista november gör. Nu är det tid för att göra en tung träningsperiod. Och jag har börjat att trappa ned på min dagliga dos av duroferon. Från 4 stycken 100 mg till 3 stycken.

Jag har firat att det är november idag genom att köpa mig ett gäng böcker som jag länge suktat efter, kunde inte bestämma mig för vilken jag skulle köpa så jag tog allihopa.....

Gissa vad böckerna handlar om? :)

Träningsupplägget är klart för november, känns som att det kan fungera även om det är mycket på jobbet (fortfarande). Ser jag till att vila mycket när jag får chansen så ska jag kunna hålla mig frisk från förkylningar och annat tjafs. Jag börjar med en vilodag - alltid bra att börja en tuff period med vila.

Jag är redo för november - frågan är om november är redo för mig?

2 kommentarer:

  1. Vad är det för spännande böcker du har köpt!!

    Jag tycker också det är lite skönt med höst. Sitter just nu och hör regnet skvala ute, riktigt mysigt!

    SvaraRadera
  2. Carina: en massa böcker om löpning - typ de som "alla andra" har läst men inte jag.

    SvaraRadera