söndag 31 januari 2010

Tur att jag har TSM!

Bestämde mig för att testa att springa löppass med TSM idag. Startade med 4.15 gruppen men kände ganska snart att det skulle bli tufft för luftrören, det var -11 hemma så lite varmare inne i stan var det nog.

Kroppen kändes pigg och ganska stark så tempot 6,20 min gick bra att följa för underlaget var riktigt bra idag med fina plogade vägar nästan överallt. Vid 6k var det stopp för vätska, stoppet kom efter en uppförsbacke och det pep från mina luftrör. Pratade med en ledare och vi kom överens om att de skulle ta nästa stopp vid koppartälten eftersom de kommer efter en lång backe och att jag i så fall skulle kunna gå uppför och slippa ansträngningen.

Vi kom inte så långt för vid Stallmästargården fick jag syn på en långsammare grupp lite längre fram och tog då beslutet att byta grupp. Sprang i kapp dem och fick veta att det var 4.45 gruppen de sprang i 7 min tempo, passade bra för då kunde jag snacka med en av ledarna som jag var i NY med och en annan tjej som ska springa sin första mara i vår. Efter ytterligare några kilometer träffade vi på 4.30 gruppen och där var Carina så då fick jag chansen att prata med henne - rättare sagt hon fick prata för jag hade fullt upp med att få luft eftersom farten ökade igen. Ska fråga om vi ska fika någon dag för vi har mycket att prata om - ska det vara så här kallt så klarar jag inte av att springa i ett bra träningstempo.

Det blev dryga 16k på 1 timme och 52 minuter med varierande farter. Nu är det bara att ladda för Karlstad 6 timmars som jag och Elisabeth ska åka på - ska bli riktigt spännande och se hur det är.

6 kommentarer:

  1. Åhh ska bli superkul att läsa om Karlstads 6-timmars! Grymt med motivation innan min egen 6-timmarsdebut i mars :)

    SvaraRadera
  2. Kyla är inte kul. Har du provat värmeväxlare? Det kanske kan göra dina turer mer njutbara

    SvaraRadera
  3. Miranda: hoppas verkligen att det blir så kul som jag tror med 6 timmars - om allt går enligt plan så lär vi vara på samma 6 timmars i mars:)

    Ellinor: har testat värmeväxlare, den funkar men det är så äckligt att ha något i munnen när jag springer. Ska få astma medicin, hjälper inte den så får jag ge värmeväxlaren en chans till.

    SvaraRadera
  4. Fråga då:-), klart vi ska fika och prata en massa. Det ser jag fram mot!! Kram!

    SvaraRadera
  5. En sån där som jag testade förut? Som ser ut som ett munskydd. Då slipper du ha ngt i munnen (även om man ser väldigt, VÄLDIGT lustig ut)

    SvaraRadera
  6. Carina: får jag fika med dig? :)

    Ellinor: Tänkte inte på en sån. Den har jag aldrig testad. Får se om fåfängan klarar av en sån ansiktsmask....

    SvaraRadera