tisdag 2 mars 2010

Nedräkning, teknikproblem och solsken.

Inser att det snart är dags för Skövde 6 timmars - när jag planerade det så hade jag en föreställning om att det skulle vara barmark och 5-8 grader varmt. Det är en och en halv vecka kvar så jag undrar hur det blir med den saken.

Min plan för 6 timmars är att hålla i gång under alla timmarna om det sen är springandes eller gåendes spelar mindre roll.

Däremot har jag teknikproblem, något har hänt med min iPod får inte ljudböckerna att komma i ordning, kapitelvis. Har testat allt möjligt - det som är kvar är att "reboota" iPoden, samt att ladda ner ljudböckerna på nytt. För jag har tänkt ha sällskap av en deckare under Skövde. Har ju en och en halv vecka på mig att få till det...

I morse gick jag upp 06.00 och startade upp datorn för att boka Vasaloppsspinning nu på söndag - när bokningen öppnade så klickade jag på "boka" fick svaret alla platser bokade. Va f-n platserna tog alltså slut på en tiondelssekund efter att bokningen öppnade. Detta betyder att jag inte har någon plats på spinningen om jag inte har tur att någon avbokar.

Förresten vet jag inte hur min förkylning mår på söndag men nog ska jag orka cykla några timmar - så om jag inte får någon plats i veckan så ska jag ställa mig utanför biljettkassan och hoppas på att någon kommer försent till uthämtning av biljetten och sno åt mig en (känner mig inte så snäll nu..). Misslyckas även det så får jag köra Fartlek med TSM, det är inte fy skam det heller.

Jag har funderat på det här med vädret. Det har ju varit en riktig vinter så det borde innebära att vi får en riktig sommar med massor av SOLsken och varma vindar från maj till september. Tror verkligen på det för det känns riktigt bra med en sådan sommar. Eller hur?

2 kommentarer:

  1. Kan inte deckaren bli väldigt spännande om kapitlen kommer i oordning ;)
    Hoppas det löser sig med poden.
    Verkar mystiskt och skumt att det redan var fullt. Jag tror på valfusk!

    SvaraRadera
  2. Ellinor: En gång så lyssnade jag på en deckare som hade hamnat i oordning, men uppläsaren hade en så behaglig röst att jag inte märkte det för ens efter ganska lång tid...rösten har stor betydelse om man slappnar av eller om man rycks in i berättelsen - du hajjar nog:)

    Jag tror också att det måsta ha varit något fusk, får se om det ordnar till sig.

    Lycka till med allt kul i veckan!

    SvaraRadera