måndag 21 juni 2010

Intervaller och styrketräning

Hängde med "Bloggjoggarna" på deras event i Björkhagen. Började med att möta Carina vid Gullmarsplan för att hitta dit - jag var sen för jag väntade på att diskmaskinen skulle gå klart på jobbet innan jag larmade på och cyklade iväg.

Hur som helst så kom vi i tid och jag bytte snabbt om från cykelkläder till löparkläder innan uppvärmningen startade. Eftersom jag redan var uppvärmd så försökte jag att få det till ett snabbdistans pass i stället - terrängen var ordentligt kuperad men jag lyckades ändå hålla en okej fart. Tillbaka till starten var det bara att ställa sig i plankan och stå där tills alla kommit fram efter uppvärmningsrundan. Nu började NMT-träningen (nordic military training).

Sen var det tricepsarmhävningar, situps, armhävningar innan vi gick över till "maskinerna" som finns vid Björkhagens friluftsområde. Vissa övningar gick bra, vissa gick inte alls...

Efter det var det mer planka innan vi körde en form av intervaller, där en person springer medans den andra gör armhävningar. Stackarn som fick göra med mig - vi skulle springa över en knögglig gräsplan och det tog vääääääldigt lång tid för mig att göra det. Lite väl feg att stuka en fot.

Avslutade med att stå i jägarställning tills fem personer hade gett upp, jag vek inte ner mig - är det tävling så är det :)

På med cykelkläderna igen och upp på hojen för att trampa hemåt.

Kul att göra något annorlunda - väldigt fina spår, hoppas att jag och Carina kan ta någon tur där i sommar.

Jag skulle vilja testa NMT - nordic military training under några månader. Vet bara inte hur jag ska få in det i mitt liv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar