lördag 19 juni 2010

Strategi, envisa blåsor och framtidstro..

Två löppass har det blivit sedan Stockholm marathon. I morgon ger jag mig ut på en runda för att påbörja uppladdningen inför Trollhättan 12h.

Tankarna snurrar lite i huvudet - behöver jag byta skor? vad behöver jag ha med mig? kommer mina fötter att läka tills nästa helg?

Fick en del blåsor när jag sprang Stockholm marathon som inte har läkt ordentligt - ska pyssla om fötterna ordentligt den här veckan.

Känner att mina järntabletter har börjat att ge effekt - ska ta nya prover på måndag, blir spännande att se vilken nivå jag har nått upp till.

Jag behöver lägga upp en strategi för mina 12h i Trollhättan för att få ut det mesta ur min kropp....

Motivationen har inte varit på topp de senaste veckorna måste jag erkänna - det var tur att TSM träningen drog i gång och gav mig energi.
Jag vet att motivationen ligger och lurar bakom ett hörn och kommer fram när jag minst anar det. Lägga av ska jag inte göra - kanske ändra fokus?

För att få lite motivation och framtidstro så ska pallra mig iväg till IF Linnea träningarna och "sno" energi från mina klubbkompisar. Det tillsammans med TSM träningarna ska nog få fart på mig igen - för löpträning på egen hand funkar inge bra för tillfället.



4 kommentarer:

  1. Ja vad kul!! Då kanske vi ses på tisdag. Det beror lite på när jag ska till Skogen för nya tester.

    Ta det lugnt i Trollhättan och gå på känsla. Se till att få ett skönt lopp, det är det viktigaste!

    SvaraRadera
  2. Carina: hoppas att vi ses :)

    Jag tänker persa i Trollhättan - det kommer vara svårt att undvika det :D

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att järntabletterna börjar verka.

    Hoppas att motivationen är tillbaka med full kraft snart

    SvaraRadera
  4. Ellinor: Tack, det känns väldigt bra. Jag tror att motivationen kommer åter så snart det blir varmare ute :)

    SvaraRadera