tisdag 29 juni 2010

Rapport saknas...

Har fått frågan från några om varför det inte kommit en rapport från Trollhättan - det finns en del skäl till det som jag inte kommer gå in på.

En liten rapport kommer här:
Jag startade klockan 22.00 på midsommardagen och sprang till klockan 10.00. Det var en väldigt trevlig rundbana som passade mig bra. Mjukt underlag, lätt böljande i skog och längs med vatten.

Det mörknade snabbt och jag såg nästan ingenting - bara det var ett äventyr.

Min första svacka, det var nog min enda svacka kom vid halv tre på natten. Var så otroligt sömning så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Hade försökt att springa och sova - hamnade ute bland brännässlor så tanken på att springa och sova gav jag upp. Bestämde mig för att strunta i tävlingen och gå och lägga mig. Jag frågade om det fanns sängar lediga när jag kom in för varvning och det fanns det - bra tänkte jag nu går jag och lägger mig.

Då kommer en karl fram till mig som spänner ögonen i mig och säger: du går inte och lägger dig, du har sprungit riktigt bra hittills. Nu tar du en kopp kaffe och går ett varv.

Ok svarade jag lite lamt och gjorde som han sa.

Det var helt rätt efter det varvet var jag pigg igen och kunde fortsätta min jakt på varv i midsommar natten.

Varv efter varv avklarades och klockan tickade på. Sista timmen gick undan och snart var det över - en pokal fick jag med mig hem.

Somnade gott på vägen hem och drömde om bävrar och kokt korv...

2 kommentarer:

  1. Men Marie, du är ju bäst!!! Jag tycker verkligen att du är bäst! Fantastiskt sprunget! Kram!!!!

    SvaraRadera
  2. Carina: Vad ska jag säga - tur att du finns :)

    SvaraRadera