onsdag 1 december 2010

Äntligen december - dags för test

Som jag har väntat och längtat efter att det ska bli den 1 december så jag får springa vinterutmaningen för december (funbeat.se).

Det är kallt ute, termometern visade på 14 grader minus när jag kom hem på eftermiddagen. Det bar emot att byta om till löparkläder. Jag hamnar i ett apatiskt tillstånd när jag blir för frusen och vill helst bädda ned mig under en massa duntäcken.

Jag åt lite mat, några pepparkakor och funderade på om det inte är så att jag är lite för frusen för att springa. Visst jag vet att jag blir varm snabbt, men ibland är det så svårt att få av mig de varma goa kläderna för att svida om.

Till sist ryckte jag upp mig och bytte om, för jag har verkligen sett fram emot denna dag.

Startade lite juste musik och drog iväg. Märkte snart att kroppen var pigg, lätt och väldigt sugen på att springa. De första 6k märkte jag knappt av och de sista svischade förbi.

December månads testlopp blev 10k på 52:48 min.

Faktiskt en hel minut snabbare än förra månaden.

Jag är riktigt nöjd för känslan i kroppen var fenomenal!

Åh vad jag längtar till januari....

4 kommentarer:

  1. Bra sprunget Marie!
    Du är ju superduktig!
    Jag håller tummarna för hyfsat väder på lördag för då tänkte jag försöka mig på min decemberutmaning!

    SvaraRadera
  2. Jossan: tack! Tror att väderprognosen är mildare väder på lördag. De är skönt att göra VUn tidigt i månaden, tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Jaha ja, är VU något man bör göra eller? Jag har aldrig gjort någon utmaning alls på FB. Kanske dax snart.

    Du är som blixten Marie!! Snart får vi ta fram ett snöre som du kan dra mig i för jag kommer inte att kunna hänga med dig så länge till :).

    SvaraRadera
  4. Carina: Jag tror att VU skulle vara något för dig - ett bra sätt att få in ett snabbdistanspass. Du ska göra det på samma bana varje gång så man kan se om man förbättrar sig :)

    SvaraRadera