tisdag 8 februari 2011

En tisdag i februari...

Förkylningen har släppt greppet om mig nu, om bara mitt onda knä kunde göra det samma.

Har bokat tid hos naprapaten nästa vecka - fick äntligen tummen ur, tack vare Ellinors blogginlägg, att byta naprapat. Det slumpade sig så att jag ska till samma naprapat som hon. Jag hoppas att jag är lika nöjd med honom som hon är efter mitt besök.

Har suttit med träningsplanering och får inte riktigt till det - jag skulle behöva proffshjälp. Jag ska nu ändra i mitt upplägg med syfte att bli snabbare på framförallt de längre distanserna. Kan tyckas sent att planera träningen, men jag hade bestämt att inte ha någon färdig träningsplan efter Esbo eftersom jag inte visste hur jag skulle må. De två veckorna efter Esbo skulle vara till för vila och planering. Det har redan gått en och en halv vecka.

Denna vecka måste jag bestämma vilken distans jag ska delta i på TEC. Är anmäld till 50 miles, har varit tveksam till den distansen hela tiden. 50k är mer lagom. Eller ska jag hoppa av helt och hållet och bara fokusera på träningen?

Nä jag tror jag får fundera lite till.....


8 kommentarer:

  1. Inte lätt det där med träningsplanering. Det ska gudarna veta!! Jag tycker att du ska göra en planering för det är bra att ha som stöd framöver sen så är det roligt med träningsplanering!

    Klart att du ska springa TEC! Om kroppen din mår bra vill säga!

    SvaraRadera
  2. Vi kanske kan säga hej på trappan? Fast troligast är att vi precis missar varandra - för jag åker hem den 6 mars... Vad synd! Men nu springer jag fem min om dagen, så snart träffast vi löpande igen. =)

    SvaraRadera
  3. Carina: jag har bestämt mig för att vänta lite till med plan och beslut :)

    SvaraRadera
  4. Marianne: jag som hade en förhoppning att du skulle vara nere "min" vecka och leda Yoga :)

    Håller tummarna att du snart är på löparbanan igen!

    SvaraRadera
  5. Du får nog låta Andreas dom styra din träningsplanering. Kan du inte också bolla den med någon av tränarna i Linnea?

    SvaraRadera
  6. Per: det ska bli spännande att få min höra min dom. Du har helt rätt i att han kan ha synpunkter på träningen. Jag är mest van att få en behandling o inget mer, inga råd eller så.

    Jag har funderat på att bolla min träning med Linnea tränarna men inte riktigt "vågat" för det är inte så man gör i klubben. Jag har inte min planering digitalt heller så den är inte så lättillgänglig :)

    Har i allafall de ruffa dragen klar, finplaneringen gör jag efter hand. Beroende på hur kroppen svarar och livet utöver träningen ser ut :)

    SvaraRadera
  7. Tycker absolut du skall ta mod till dig och försöka bolla din träning med dem.

    SvaraRadera
  8. Per, jag frågade i söndags om jag kunde få bolla lite. Tränaren blev lite tagen på sängen men svarade att det gjorde det. Jag håller på och skriver ned argumentation samt min planering så ska jag visa den. Jag hoppas att få lite tips/råd.

    SvaraRadera