söndag 27 februari 2011

TSM träning - 27 februari

En grå och ruggig söndag vaknade jag till i morse. Hade sovit helt otroligt gott i natt så jag studsade ur sängen.

Planen var att springa med TSM gruppen och sedan hem. Minst 30k ville jag få ihop.

Jag var den enda ordinarie ledaren i 4.45 gruppen för övriga bortresta eller skadade. Fick låna en ledare från en annan grupp. Idag var distansen en halvmara och gruppen var förväntansfull inför dagens uppgift, flertalet hade aldrig sprungit så långt i sitt liv.

Ganska tidigt blev det tyst i gruppen, inte för ansträngningen utan mer för att det var lite trist väder och ganska kallt fast att termometern visade på -1,5 bara. Vi tuffade på, efter cirka 8k bröt min ledarkollega pga fotproblem och vände tillbaka till Stadion.

Gruppdeltagarna fick hjälpa mig att hålla lite koll bakåt och informera mig om någon skulle släppa kontakten med gruppen. När vi var framme vid Vallhallavägen så blev det lite av "fri fart" några stack iväg före (de frågade faktiskt om lov) och några sackade lite efter och några tuffade på med mig.

Det blev en väldigt kort och odisciplinerad stretch efteråt, de flesta frös och ville mest in i duschen. Jag försökte övertala mig själv att jag var varm och såg fram emot mina egna kilometrar mot hemmet. Det funkade inte, jag smög in i omklädningsrummet för att värma mig. Det slutade med att jag fick skjuts av min granne hem.

Ska jag ta en löpbandsrunda för att få till mina kilometrar eller? tror att jag kommer att softa resten av den här dagen.

Om en vecka är jag i Portugal - säger bara värme och barmark mmmmmmmmm ;)


2 kommentarer:

  1. Jaaaaaaaa!!!!!!!! Om en vecka är vi i Portugal vännen!!! Faaann va kul det ska bli!!

    SvaraRadera
  2. Carina: Ska bli hur härligt som helst - satan vad vi ska träna ;)

    SvaraRadera