torsdag 3 mars 2011

Besked.

Träffade ortopeden och fick svar att det "bara" är en inflammation under knäskålen.

PUH.

Träffade naprapaten efter det besöket för träning av min rumpa. Den träningen har gått hur bra som helst så blir jag bara bra i knäet så ....!

Ett knästöd är inhandlat för att stabilisera knäet. Troligen är anledningen till inflammationen instabilitet som blir värre i och med underlaget ute. Äntligen en anledning att hylla löpbandet!

Detta kan vara en förklaring för min dåliga motivation inför olika lopp i terräng, mitt huvud berättar helt enkelt att mitt knä är för svagt för sådant underlag. För så intelligent är väl hjärnan:)

Naprapaten sa att jag kör på i Portugal, även om det inte är optimalt med en inflammation i knäet, för att knästödet kommer troligen att hjälpa en hel del. Får jag ont så har jag piller att ta till, men då får jag ta det lugnt med löpningen.

Ikväll är det TSM, då inviger jag knäskyddet.

2 kommentarer:

  1. Ja men hur kändes det att springa med knäskyddet då?

    SvaraRadera
  2. Carina det kändes, tror att det kan bli bra.

    SvaraRadera