lördag 19 mars 2011

Frustrerande....

Hann med en hemjogg i tisdag i hyfsat tempo innan förkylningen slog till. Under de senaste åren har jag varje gång jag flygit blivit sjuk. För det mesta har jag blivit sjuk när jag kommit hem och inte när jag kommit fram till resmålet (som tur är).

Så läget är förkylt och jag blir frustrerad, vårsolen skiner och löpare efter löpare passerar utanför fönstret, som om de gäcklade mig i mitt elände.

Missade TSM träningen i torsdag, ett favorit pass stod det på schemat, stegrad distans. Och att jag ska kunna träna i morgon verkar avlägset, även det ett favorit pass, medelhårt långpass.

Långpassen har blivit lite för få ser jag när jag tittar i dagboken: 27 februari, 9 mars och nästa gång det blir av är skrivet i stjärnorna. Troligen inte för ens den 3 april.

Nu är en period som är stökig där jag har svårt att få till egen tid, men som tur är har jag löpbandet att ta till, även om det inte kan ersätta en solskensrunda.

Tyvärr verkar det som att jag kommer att få ställa in TEC för det går inte att få ihop allt är hemma. Funderar på att maila arrangörerna och fråga om jag kan få spara min start till nästa år och byta upp mig två distanser. Vi får se, har inte gett upp hoppet helt på en lösning, men nästan.

Nästa söndag är det Premiärmilen som även är "seedningslopp" för både Stockholm marathon och för Tjejmilen. Mitt mål är högt satt och jag ska gå ut hårt och förhoppningsvis håller jag alla 10k. Jag SKA kvala in till startgrupp 1 på Tjejmilen, annars springer jag inte det loppet.

Hoppas att ni alla mår bra och kan njuta av vårsolen och att det faktiskt finns barmark att springa på :)



2 kommentarer:

  1. Det borde gå att få ut några
    minuter och sekunder med bra
    löpteknik så om du läser igenom
    och tillämpar vad som rekommenderas
    i tråden på Funbeat (och länkarna där):

    http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=969682

    och

    http://springfortare.blogspot.com

    och eventuellt även:

    http://www.youtube.com/watch?v=Pd1QvXJS9m4

    där Tinunesh Dibaba springer 10000 meter

    plus om du har tid att läsa i Jonas Coltings
    senaste bok vad han skriver om löpteknik på
    sid 106-109 då jag har förbättrat min
    miltid med över 20 minuter med bättre löpteknik
    och kan springa i ca 4:30 min/km i 10+ km med usel kondition genom att tänka på höftlyft och
    armpendling... :-)

    Hans E/IF Linnea

    SvaraRadera
  2. Hans: tack för tipsen! jag hoppas på att bli frisk snart så jag kan ta ett lätt pass innan helgens tävling. Förhoppningsvis kan jag göra en hyfsad tävling som räcker för seedningen till Tjejmilen.

    SvaraRadera