onsdag 23 mars 2011

I can see the light...

Nästan i allafall.

Jag vaknade i morse och kände att förkylningen hade dragit sig undan, ingen feber på natten, inget slemmonster i näsan.

Stegen studsade på vägen till jobbet och solsken sken i mitt ansikte och jag kände ett hoppet spira inom mig. Väl hemma hoppade jag i träningskläder för att springa 2k på löpbandet. Det blev 3...4...5k då tvingade jag mig att sluta annars hade jag nog fortfarande sprungit. Mår fortfarande bra förutom en rinnande näsa som jag har bestämt mig för är pollenallergi.

Låt det inte komma ett bakslag nu bara för att jag inte slutade springa enligt plan.

Just nu är det start på söndag!


6 kommentarer:

  1. Med full fart framåt från början borde
    det kunna bli minst SUB45... :-)

    Hans E/IF Linnea

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna att du är startklar på söndag så vi ses då!

    SvaraRadera
  3. Hans: härligt att läsa att du har höga ambitioner om vad jag presterar :) tror inte riktigt på att det blir en sådan fin tid på söndag. Förkylningen har satt sina spår och jag är inte farttränad för att klara den tiden. Förhoppningsvis blir jag det men inte under detta år enligt min träningsplan.

    Ska du springa Premiärmilen.

    SvaraRadera
  4. Jossan: tack. Jag ska försöka komma tidigt och hejja på dig när du ska springa PB :)

    SvaraRadera
  5. Jag tänker INTE springa utan bara
    heja/coacha/pusha/ge lite taktiska råd
    på plats från 10:00 till ca 13:10
    innan TEC-planeringsmötet 14:00 på
    Täby Park Hotell,men jag kan
    citera vad Chris Solinsky har sagt om
    att springa SUB27 på milen "om inte jag
    hade trott att det hade varit möjligt hade jag aldrig gjort det" och att Timothy Noakes skriver
    i Lore of Running att "central governor"
    INTE VO2MAX eller snabbhetsträning avgör hur
    fort du springer... :-)

    Hans E/IF Linnea

    SvaraRadera
  6. Nej, inga fler bakslag nu. Nu är det full fart framåt som gäller!!! Friska o krya ska vi stå på startlinjen på söndag. Punkt!!

    SvaraRadera