onsdag 19 januari 2011

Kraft och energi boost.

Kan man överdosera vitamin boosts?

Jag vet att det står "varningstext" på vitaminburkar odyl. men hur stor risk är det att verkligen lyckas överdosera och vad är det värsta som kan hända? att man kissar ut överskottet?

Hur som helst så trycker jag i mig vitaminer, mineraler, järn, berocca boost och frukt i massor. Allt för att fylla kroppen till brädden av kraft och energi boosts.

Försöker även undvika onyttigheter, godis etc fungerar ganska bra, värre är det med att låta bli mat av det sämre slaget som exempelvis pannkaka.

Tappade en viktig träningsvecka förra veckan pga migränliknande huvudvärk, är fortfarande lite "risig" känns det som.
Tränade dock i måndags, 5k med fartökning hela sträckan. Har vilat tisdag och onsdag för att försöka ta mig an vinterutmaningen i morgon. Hoppas på att vara stark och göra en bra tid.
Fredag lätt pass för att rensa benen. Lördag mysa runt pass på förmiddagen. Söndag TSM cirka 16k.
Jag är osäker på om jag istället för VU i morgon springa ett långpass, eller om det räcker med TSM på söndag. Eller bör jag förlänga TSM träningen, men en vecka innan Esbo känns tajt.

Äh jag sover på saken.....


2 kommentarer:

  1. Tror inte du ska förlänga TSM-träningen. Det ger dig absolut ingen effekt till ESBO. Det enda det kan göra är att slita på kroppen helt i onödan. Kör ditt vanliga pass och trappa sen ner i veckan så du är på topp i ESBO.

    Först tänkte jag skriva att jag tror att man ska äta SJUKT mycket vitaminer innan det blir skadligt. Men ändrade mig. Att äta någon extra om dagen ett tag tror jag inte är någon fara, men att typ hälla i sig en halv burk är nog inte bra. Det ska ju tas om hand och brytas ner och det kanske inte kroppen mår så bra av om det blir galet mycket.

    Rörigt det blev.

    Kram!! Jag har Marie abstinens!! Vi måste träffas snart!

    SvaraRadera
  2. Carina: håller med blir för tätt om jag förlänger TSM träningen. Jag äter vitaminer och ser om det händer något :)

    Ja när ska vi ses egentligen det här duger inte :) vi får börja med våra hemspringningar snart igen :)

    SvaraRadera