tisdag 4 januari 2011

Sluttampen innan slutspurten...

Är i sluttampen på mina mängdveckor, denna och till viss del nästa sedan börjar slutspurten mot Esbo 24 timmars.

Ska försöka att genomföra ett löpbandsmarathon denna vecka - skulle kännas bra för pannbenet.

Slutspurten kommer att bli lite mer fart och inte så mycket långa lugna pass. Inte för att jag vet om det gör någon nytta för kroppen, snarare mer för knoppen för jag vill springa fort.

Nu är varje kalorie värd sin vikt i guld - inga fulkalorier ska in i min kropp utan bara superkalorier. Det är således slut på godsaker och andra onyttigheter ett tag fram över. Nu ska mina depåer överladdas av bra, nyttiga, fantastiska kalorier.

Drar ett djupt andetag.....och påbörjar sluttampen.

2 kommentarer:

  1. :) härligt!! Hoppas att maran går bra imorgon (om det blir då), jag ska tänka på dig!

    Käka mycket blåbär det är bra!! Antioxidanter du vet!

    SvaraRadera
  2. Carina: nu har klockan redan blivit två på eftermiddagen och du har sprungit tre mil i ett snökaotiskt landskap. Jag har knappt kommit ur sängen, men ska göra ett ryck nu och se om jag inte kan få till en mara i allafall :)

    SvaraRadera