tisdag 18 januari 2011

TSM träning - 16 januari

En liten försenad rapport kommer här.

Det hade börjat att töa på natten och det regnade när jag gav mig iväg in till Stadion. Tåget var försenat men jag hann i tid till träningen, missade ledarsamlingen.

Vår grupp skulle springa Brunnsviken runt, en av mina favoritbanor. Jag har sprungit där tidigare och visste att underlaget skulle kunna bli besvärligt. Deltagarna hade broddar eller terrängskor på fötterna utom två tjejjer som sprang med vanliga löparskor.

Det var väldigt halt, deltagarna halkade runt som bambi på hal is flera gånger. Jag hoppades att ingen skulle halka och göra sig illa.

Vid Frösundavik, backen innan Hagaparken så hände en läskig grej, plötsligt faller en av deltagarna ihop eller rättare sagt fick tag i mig innan h*n ramlade i backen. Det hade svartnat för ögonen och h*n svimmade. Jag gick med deltagaren en bit och pratade, det kröp fram att det inte hade hunnits med någon frukost innan träningen. Efter några dextrosol så piggade h*n på sig och kunde fortsätta. Deltagaren tog en buss tillbaka till Stadion och jag sprang i kapp gruppen.

Allt gick bra den här gången, hoppas att slippa sådana här incidenter i fortsättningen.

Det blev i allafall drygt 15k på isiga vägar i regn, stundtals väldigt mycket regn....

Hoppas på solsken nästa söndag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar