söndag 23 januari 2011

TSM träning - 23 januari

Söndag och TSM träning. Jag har känt mig risig med aningens varm panna och lite ont i halsen så jag kände mig inte helt förväntansfull inför dagens pass.

Vid ledarsamlingen får jag höra att vi är väldigt få ledare så vi får låna en ledare från 4.15 gruppen, då är vi fyra ledare på två grupper. Jag känner mig manad att gå ned till 5.00 gruppen och låta 4.15 ledaren springa med 4.45 gruppen, blir inte lika stort hopp i farten och jag känner mig som sagt inte helt hundra.

Jag tar kön och min kollega tar farthållningen. Inte för att jag vill gnälla men det går långsamt, jag får inte till ett bra steg utan måste bromsa farten på ett konstigt sätt. Inser att det faktiskt finns en nedre gräns för mig (fattar inte hur ASZ fixade det förra veckan), snittet på passet blev 7.30 min/km. Tror ändå att det var bra att få ett så lugnt pass för jag är inte bra. Känner mig lite sämre nu på kvällen. Detta är inte en bra uppladdning inför nästa helg.

Hur som helst så var det fantastiskt härlig väder med solsken och några minusgrader. Underlaget var väldigt bra.

Jag kommer fortsätta att trycka i mig vitaminer och ta till alla huskurer som finns för inget ska stoppa min start på lördag. Basta!


6 kommentarer:

  1. Neeeej, inte sämre!!! Vilket skit, vik hädan alla baccilusker!!

    Krya på dig och sov MASSOR!!!

    SvaraRadera
  2. Mot tävlingsutlösande hypokondri hjälper inga vitaminkurer. :-) Ta det lugnt och överdosera inte någonting. Det kommer gå så bra. HelenaA

    SvaraRadera
  3. Men lilla gumman, du kanske inte skulle ha sprungit alls!!
    Jag hoppas verkligen att du kryar på dig och inte blir sjuker nu. Drick mycket thé med honung i det gör alltid jag när jag börjar känna mig hängig. Gör underverk!

    SvaraRadera
  4. Carina de har förflyttat sig till en person i min närhet :)

    SvaraRadera
  5. Helena: du har en poäng där...det kan ju vara en släng av tävlingshypokondri! :)

    SvaraRadera
  6. Jossan: Är bättre idag, men du har rätt det hade nog varit smartare att ha vilat i går :)

    SvaraRadera