måndag 3 januari 2011

TSM träning - 2 december medel

Årets första träningspass med TSM och det står 14k medelhårt pass på schemat. Vi har laddat gruppen för detta pass under flera söndagsträningar så när vi möts på Stadion så är det ett taggat gäng som väntar att få ta tag i dagens träning.

Anders Szalkai informerar om att det kan vara besvärligt underlag ute och att vi får anpassa oss efter det. Luften går lite ur gruppen, men vi peppar upp dem igen att vi ser hur underlaget ser ut innan vi bestämmer för hur dagens pass blir.

Joggar iväg från Stadion och ganska snart märker vi att underlaget är ganska bra. Efter några kilometrars uppvärmning informerar vi om att farten kommer att ökas. Vi håller medelhårt tempo hela passet förutom upp och nedvarvning. Avslutar rundan med "mördarbacken" vid Uggleviken, när gruppen har kommit upp så är det flera som sträcker armarna i vädret för de känner sig som vinnare idag - pannben har byggts!

En tjej i gruppen som brukar prata hela rundan har varit knäpptyst hela passet - när vi nästan är framme vid Stadion säger hon: Fy fan vad jobbigt det var, men jag klarade det, för jag är så himla bra :)

En härlig positiv känsla hade infunnit sig och det var lite svårt att slita sig och säga hejdå efter stretchen.

Jag fyllde på med lite energi och gav mig av hemåt. Sprang genom stan och jag har aldrig varit med om jobbigare underlag. Väl framme vid Årstaviken så trodde jag att det skulle bli lättare - det blev värre! Det var svårt att ta sig uppför och nedför backarna. Folk som var ute och gick kom knappt upp eller ned de heller. Missade tåget med några sekunder så det var bara att fortsätta springa runt runt innan nästa tåg skulle komma. Inser att det bara är 4k kvar till 30k så jag fortsätter tills Garmin "burrar" 30k. Väldigt nöjd med att ha tagit den distansen.

Nu börjar sista "tuffa" veckan innan uppladdningen startar.


4 kommentarer:

  1. Fan vad du är bra Marie!! Inte bara med din egen träning utan också på det sätt som du peppar och fyller din grupp med styrka och energi att ta tag i uppgiften på ett fantastiskt sätt!! Jag tror 4.45 gruppen kommer att slå alla med häpnad på Stockholm Marathon!!

    SvaraRadera
  2. Starkt jobbat Marie!
    Imponerad är jag helt klart!

    SvaraRadera