torsdag 13 januari 2011

Lite av en bubbla...

Har gått in lite i bubblan inför 24 timmars. Kanske tidigt men jag har mycket att fundera igenom. Försöker surfa runt och hitta smarta tips - går väl sisådär.

Några av alla saker som snurrar runt där i huvudet:
Ljudbok måste med eller rättare sagt ett par tre stycken. Hur löser jag batterifrågan? iPhone, iPod laddar ur ganska snabbt. Fast hur snabbt?

Har jag tränat tillräckligt?

Ska jag ta med mig något att äta eller räcker det som finns där?

Har jag tränat tillräckligt?

Får inte glömma att låna ett par skor av Carina, hon har någon storlek större än jag så de kan vara bra att åka hem i om jag inte behöver dem under tävlingen. Mina fötter brukar inte svälla så mycket men jag får ont i dom.

Har jag tränat tillräckligt?

Strumpor, måste ta mig i väg och köpa nya. Det är hål i nästan alla mina strumpor. Behöver jag kompressionsstrumpor? kan jag ta på dem efter så där en 12 timmar? eller ska de vara på från start?

Har jag tränat tillräckligt?

Behöver jag ha pass till Finland? eller måste man ha med det när man flyger? tar med det ifall att :)

Har jag tränat tillräckligt?

Undrar om jag kommer att försova mig till hemresan?

Jag har i alla fall tränat så mycket som jag har kunnat - om det är tillräckligt vet jag när tävlingen är över.


4 kommentarer:

  1. Pass behöver du inte (körkort/id-kort räcker).

    Däremot kan det vara på sin plats att ta med något eget att äta. Utbudet förra året var OK, men om du har någon favorit som är lätt att ta med så gör det. Det är guld värt att kunna unna sig det när det börjar gå lite segt...

    Personligen skulle jag köra med kompressionsstrumpor från början. Att dra på sig det efter tolv timmar (eller så) kommer bara att vara bökigt.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Så spännande, jag tycker du är supertuff som ger dig på ett 24-timmars!!

    Tränat tillräckligt har man väl aldrig eller? Tror inte det, man kan alltid ha tränat lite lite lite till.

    Glöm inte att packa ner skumtomtar!! Det är ett måste efter 18 timmar :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Carina: jag är tillräckligt dum för att inte inse vad jag gett mig in på :)

    Blir inga skumtomtar, de är inte färska längre....fast de kanske kan slinka ned efter 18 timmar, då kanske jag inte bryr mig om en sån bagatell som färskhet :D

    SvaraRadera