onsdag 13 april 2011

Sockerträsk.

Har ramlat ned i sockerträsket. Varje dag efter lunchen måste jag ha sötsaker, jag försöker att stå emot. Som idag jag hade nästan klarat det, när ett bud kommer med en chokladask från en leverantör. Kört.

Fast om jag åker till ställe där det inte finns sötsaker så klarar jag mig (tror jag) så var det i Portugal tillexempel. Nu finns det godis i Portugal men jag såg till att inte få hem något till rummet, då gick det bra.

Jag blir galen snart, hur ska jag göra för att stoppa denna sockerspiral?



4 kommentarer:

  1. Snart åker vi till Bergamo, där finns det INGA sötsaker har jag hört. Håll ut!!!

    SvaraRadera
  2. Carina: jamen det har du rätt i Italien är ju känt för att inga sötsaker ha :)

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mig. Jag har stora och långa diskussioner med mig själv. Tuggummi går bra som substitut efter lunchen.

    SvaraRadera
  4. Ellinor: det funkar riktigt bra med tuggummi. Det värsta är att hela kontoret översållas av godis just nu. Var jag än är så finns det en godis skål med massa gott i. Men jag kämpar emot :)

    SvaraRadera